IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Jag ska faktiskt framföra det som ett förbättringsförslag, till kliniken. Tycker inte de behöver vara så överdrivet entusiastiska så man känner sig som det mest lyckade fall dom har haft, typ.
Åh nu blev jag också sugen på att testa tidigare, och det stämmer ju att på måndag är det 14 dagar sedan ÄL, borde ju faktiskt kunna testa då.. Tycker din teori låter väldigt vettig, tror jag kommer testa då jag med :o
Det tycker jag absolut att du ska göra, det är ju din upplevelse som är viktig och säkerligen känner många precis som du.
Precis, så länge hcg nivåerna kan detekteras så kommer dte ge utslag. sen får man hoppas på att det inte är kemiskt falsk positiv, men det kan det ju i princip bli för vem som helst.
Får faktiskt erkänna att trots mina goda föresatser att inte testa innan 9-10 så kunde jag såklart inte låta bli, jag har mått så underligt med huvudvärk och illamående de senaste dagarna så någonting tycks annorlunda. (testen låg ju där och jag har ju flera stycken).
Sen tänkte jag såklart att då hinner jag mentalt förbereda mig för det "riktiga testet" (jepp, snacka om att hitta på anledningar :P )
Så jag tog ett test imorse:
Jag använde digitalt clearblue och fick resultatet: Gravid 1-2. Pessimisten i mig vågar inte tro att det är sant (fast jag skuttar lite runt innerst inne i glädjeyra). Det känns helt overkligt.