IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Ja jag är avundsjuk måste jag säga! :) Ni kommer få det jättehärligt! Jag ska jobba under julen faktiskt. Jag tar ut semesterdagar för varje äggplock så jag ville spara dagar eftersom jag inte får nya förrän i april. Men jag kan tycka att det är rätt skönt att jobba under julen. Det finns alltid en massa gofika och det är lite folk etc.
Är rädd för nästa äggplock. Förra gången var jag så avslappnad och positiv, jag kunde till och med visa lite humor men inför januari är jag rädd att jag bara kommer vara ledsen och bitter samt jättejättenervös för hur mannens spermier kommer se ut. Jag tycker det är så jobbigt att ingen har berättat exakt vad som hände med alla tidigare ägg.
Vi fick 6 st befruktade med ICSI. Ett "perfekt" embryo till mig (som uppenbarligen inte var så perfekt i slutändan). Sen fick vi bara reda på att inga andra gick att frysa. Vad hände liksom? Vart gick det fel? Varför gick det inte? Varför kan ingen förklara varför? :(
Måndag ska ja träffa min favoritgyn (hon som är med i ivf podden). Ska fråga henne om allt då! Ja! Så sjukt fruserande att även om embryot ser perfekt ut så kan dom aldrig veta kvaliten på insidan av det :(. Vet du något om nästa behandling? Typ vilka sprutor eller något. Den infon kanske du får i januari...