• Jooosen

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

H@llon skrev 2018-11-11 20:07:09 följande:

Jo han sa att det är sällan man har över 1 om man är över 30. Men jag har även opererat mig i buken (där de bl a löste sammanväxningar på äggstockar o allt möjligt) och det kan tydligen förstöra äggen. 4,3 låter ju fantastiskt!

Du hade säkert ägglossning. Tänk om det skulle funka nu bara för att ni inte räknar med det. =D

Nej jag tänkte ringa imorgon eller på tisdag och fråga om det går redan vid kommande ägglossning.

Okej, har du endometrios? Eller vad berodde det på? Sorry d kanske du sagt men man läser så mycket här inne hehe. Ja man hoppas ju ändå såklart, att ett mirakel ska ske!! Vore skönt att du får göra en inställning innan jul. Man pallar ju fan inte vänta mer än man redan gjort ..
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-11-12 12:49:23 följande:

Skönt att ni har bestämt er! Ett svårt steg är ju att tartt sånt beslut men sen är det ju bara att köra! Skönt om ni hinner innan julen också. Vi kommer behöva vänta till januari :(

Har din mens kommit?
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-11-12 19:51:12 följande:

Nej inte än. Men mensvärken har börjat komma :( på onsdag har det gått två veckor sen äggplock så jag förväntar mig mens på fredag typ.

Hur går det för dig? Snart är det ju dags för insättning av en blastis! Så spännande!!

Åh men än har inte mensen kommit!! Ja vet, man vågar ju inte hoppas men så länge mensen håller sig borta så finns ju ett litet hopp :). Ja! Men de satte in ett två dagars förra gången så antar att de frös in efter två dagar oxå. Då blir det väl förmodligen 2 dagars de sätter in vid fet? Hur lång luthealfas brukar du ha? Håller tummarna stenhårt!!
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-11-13 19:22:47 följande:

Åh vad skönt det låter med en mental paus! Önskar att joggade lyckats med det! Bra av dig att inte ha tjuvtestat heller!

Hmm det är en bra fråga! Jag har ju tagit ovitrelle förut tre ggr men i samband med en Letrozolbehandling och då fick jag mens 17-18 dagar efter sprutan. Och det stämmer typ ganska bra ihop med min vanliga lutealfas. Därför blev jag rätt paff när jag fick mensblödning idag på rd 11! Hade väntat den på fredag eller lördag. Jag har däremot läst ganska mycket att mensen brukar komma typ 14 dagar efter ägguttag. Jag tror tyvärr det är kört för min del denna månad men jag hoppas det går för er!!!! Håller alla tummar!

Tråkigt att läsa!! Är det mens? Sånt vet du bäst själv såklart.. hoppas du inte är alltför depp, kram <3
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-11-14 10:18:56 följande:

Ja verkligen! Jag vet däremot inte om det är mens eller inte. Den stämmer inte överens hur min brukar bete sig. Hur betedde sig din? Var den som vanligt eller blev den lite märklig pga alla hormoner?

Lite äckelvarning på detta kanske.

Det var ljust ljust rosa (en rätt söt färg faktiskt om man ska vara positiv) under dagen men sen blandade det sig med lutinus och blev gammelrosa (också väldigt fin färg faktiskt, haha vad sjukt att det blir så) och sen blev det mer brunt på kvällen och så har det inte kommit något alls idag (än så länge)!

Hade det varit min vanliga mens hade den satt igång så fort jag satt mig för att kissa i morse med klarrött blod som är väldigt rikligt.

Hoppet lever såklart fortfarande men jag testade inte i morse. Tänkte vänta till testdagen nu så att man kan meddela kliniken någonting.

Okej! Vill inte ge dig hopp men jag tycker det inte låter som allt för negativa tecken faktiskt! Min var som vanligt. Dock lite mindre värk och uppblåsthet. I o med att min slemhinna var tjock o fin för insättning så var mensen längre jämfört med vad den brukar. Men kort o gått likadan. Kom som en störtflod som vanligt. Är testdag 21/11? Uppdatera gärna. Vort så kul om du skulle få ett plus. Men i den här vevan vågar man knappast hoppas..
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-11-14 12:18:19 följande:

Du är så snäll som hoppas!

Nu kom det mer gammalrosa med lutinus på lunchen. Det är så obehagligt när lutinus börjar rinna och man typ tror att man blöder ner hela byxan och att alla ser! Jag förväntar mig nog att mensen är på gång så får det bli en galen överraskning annars:) testdag är 21/11 ja. Sjukt lång tid kvar.

Ja vet kändes som jag pissade på mig flera ggr per dag med lutinus... har du någon värk ännu? Ja man får ju extra lång test period på ivf oxå!
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-11-16 22:19:29 följande:

Kära vän! Jag blöder också en störtflod nu. Lovade kliniken att ta sista lutinus ikväll och meddela resultat i morgon. Känner mig så ledsen över att det fina embryot som var så perfekt inte ville stanna. Igår grät jag ut ordentligt hos mamma och idag dricker jag lite smygvin. Vågar göra det då jag testade totalblankt imorse. Vi måste också göra om hela proceduren i januari.. vi får följas åt du och jag. Vi kommer att klara det! Det kommer vi alla att göra.

Nu tar vi nya tag och gör i ordning inför julen som är så mysig!

Stor kram!

Så tråkigt att höra!! Nu hoppas vi på vårat andra försök. Det är ?bara? att ta nya tag. Försöka tänka positivt fast det är så jävla svårt ibland. Vi får fortsätta hålla ett öga på varandra här. Kram <3
  • Jooosen
    Micec skrev 2018-11-18 06:59:28 följande:

ruvardag 7 och nu har man fått det svart på vitt. Helt överlycklig!! Hoppas ni alla lyckas snart ni med! <3

Åh <3
  • Jooosen

Nyss vul. Allt såg fint ut för att göra fet denna cykel. Kommer bli med en blasto! Två dagars var det vid färska såå hoppas verkligen nu!!

• Jooosen
    H@llon skrev 2018-11-22 11:41:49 följande:

Härligt! När är det dags?

Jag tog ett positivt ÄL-test imorse så fick tid för FET på onsdag med vårt frysta blastocyst. Jag frågade om de gör någon kontroll med UL men de bara stoppar in den på rätt dag i menscykeln. Vet inte hur jag känner för det.

Okej! Ja man vill ju ha lite vaksamhet över en! Jag hade vul idag och ska dit igen på kontroll på torsdag. Känns ändå bra med två kontroller istället för noll. Så dom kollar inget hos dig innan insättning?
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF