• lyckligast80

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej alla!

Ny här:) 38 år. Vi startar ivf försök nr 2 nu. Korta protokollet.

Idag ska jag börja med sprutorna, Gonal F. Sist hade jag Bemfola. Men vad jag upptäckte nu när jag tittar på förpackningarna står det Gonal F 300 och på en del 900... någon som vet varför det är olika? Läkaren sa inget om det och nu har telefontiderna stängt för idag.

Min förra dos var 150 nu ska jag ta 200 så det har ju inget med det att göra. :/

• lyckligast80
    vill2017 skrev 2018-11-13 15:21:16 följande:

Välkommen! :)

Jag körde också Gonal-F och hade sprutor 900 och 450. Jag tror att det beror på att man ska spara så mycket medicin som möjligt dvs inte behöva slösa om det skulle ha lyckats. Vi gjorde under en behandling tex slut på hela sprutan med 900 i och började på 450. I den är det kvar typ 200 men om den hade varit på 900 och vi blivit gravida så hade vi ju behövt kassera ganska mycket eftersom de bara håller öppnade i tre månader.  

Hej,

Tack för svar! Ja vi insåg det sen när vi plockade upp allt och läste på ordentligt. Är så orolig att det ska bli fel så slängde ut frågan fort. : )

Nu är vi med på banan iaf och redo för omgång 2!
  • lyckligast80
    regina87 skrev 2018-11-14 08:21:21 följande:

Hej på er! Från första besöket på Sahlgrenska för ivf tills att behandlig drar igång hur lång tid är det ungefär ?

Hej,

Vid vårt första besök skulle jag ha min mens om 1vecka så vi startade på den cykeln. På mensdag 2. Så det beror nog på lite hur man ligger till i cykeln. Kanske också på klinikens schema...
  • lyckligast80
    vill2017 skrev 2018-11-15 10:09:16 följande:

Jag håller med er!

Jag blöder fortfarande gammelrosa lutinus men har knappt någon mensvärk men kanske lite känningar i ljumskarna. Brösten ömmar ingenting alls.

Jag börjar tro att detta är min mens som vill komma igång men att lutinus sätter stopp för det. Bör man ringa kliniken och fråga om man ska sluta med lutinus?

Hej,

Jag fick infon om att fortsätta med Lutinus till testdagen om man är osäker på om det är mensen. Man kan ju blöda lite trots graviditet menade dem... men ring om du är osäker.
  • lyckligast80
    Annanathalia skrev 2018-11-17 09:13:56 följande:

Hej på er!

Idag startar jag med sprutor för omgång 2 av ivf, 1:a omgången gav en graviditet men missfall i v.6. Inga ägg som klarade sig så startar om från början.

Känner mig orolig och lite uppgiven om jag skall vara ärlig men skall försöka peppa om och använda känslan av att vi konkret gör något åt att det skall gå. För det skall det på något sätt!

Hej,

Då ligger vi i ungefär samma fas, började med sprutorna i tisdags också omgång 2. Det är en ständig oro för att det inte ska gå vägen, samtidigt som man försöker vara positiv och tro. Men som sambon säger, det handlar inte OM vi blir gravida utan NÄR. Så jag har dem orden i huvudet som stöd. :)
  • lyckligast80
    MiMaMi82 skrev 2018-12-07 10:11:22 följande:

Åkte in igår för att få återföring av tvådagars ? trodde vi. När vi kom dit så visade det sig att den inte hade delat sig så mycket som var önskvärt. Kändes som en smocka rätt i fejset när man trodde man skulle få gå därifrån med lite mysig ruvarkänsla. Istället går man därifrån och känner att man kanske är för gammal och att äggkvalitén har sjunkit och att det kanske inte finns så många kvar (endast två hade blivit befruktade vid senaste försöket).

Idag ringde dom igen dock och sa att den hade delat sig och att de skulle låta den odla vidare till på söndag. Så får hålla tummarna att det blir återföring av en femdagars då. Känns ju så jäkla trist om man gör en hel sån här behandling och man inte ens får något att ruva på. :/

Nån mer 35+are här inne som kämpar?

Hej,

Förstår er:( Men man tycker dem borde ringt innan ni kom in? Håller tummarna att ni får tillbaka en 5 dagars!

Själv ruvar jag på en 5 dagars och är 38. Känns lite som sista chansen... detta är vårt andra försök men man känner hur tiden tickar iväg. Har testdag på onsdag, tyvärr inte en tillstymmelse till graviditet:/
  • lyckligast80
    MiMaMi82 skrev 2018-12-07 10:53:07 följande:

Ja, jag trodde också de skulle ringa innan. Men de ville diskutera lite olika alternativ öga mot öga. Men så himla snopet att inte få tillbaka nåt.

Det är ju snart onsdag, och har du inte fått blödning än så finns väl alla chanser till positivt? Jag är snart 37 så jag känner också att tiden rinner iväg. Hatar den stressen. Att behöva tänka på äggdonation känns också lite jobbigt. :/ Men vi har tre försök gratis innan det börjar kosta.

Håller tummarna för er!

Tack!

Sist kom mensen 2 dagar före testdagen:/ Så helgen och måndag kommer bli olidlig...
  • lyckligast80
    MiMaMi82 skrev 2018-12-07 12:19:50 följande:

Åh, vad jobbigt. Vilken ruvardag är du på nu?

Är på ruvardag 6:)
  • lyckligast80

Idag är det rosa på pappret, min egentliga mensdag. :( så bara vänta in den jä-la mensen nu. Förlåt men är så bitter och arg på min kropp nu. :( Inte ens en blastocyst vill fästa. Torsdag är det testdag, men på vårt första ivf försök kom mensen också som en klocka på sin dag.

Orkar inte mer. : ( Kroppem är helt färdig. Skönt med l12 dagars julledighet snart.

Att vara på jobbet nu känns piss rent ut sagt. Men får rycka upp mig!

• lyckligast80
    carola18 skrev 2018-12-10 20:45:32 följande:

Å nej! Fick också rosa på pappret på min normala mensdag...världen rasar varje gång....Håller tummarna för dig iallafall

Tack! Känns hopplöst:( Men får vara bitter å ledsen nu å ta nya tag i Jan. Nån gång ska det väl ta sig! Nästa gång får vi 2 ägg tillbaka, vi frågade sist om det var möjligt om detta nu inte skulle gå. Tredje gången gillt!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF