Insättningsproblem
Hej!
Lever tråden fortfarande?
Jag tog mig igenom den värsta tiden med insättningen, och tro det eller ej så blev det bättre med tiden. Så pass att jag kände att det är nog dags att klara mig utan medicin. Sagt och gjort, uthärdade 6 veckor med insättningssymtom som konstant yrsel, huvudvärk, kräkningar osv. Äntligen kände jag mig som mig själv igen. Kunde skratta hysteriskt, men även gråta och tycka att allt var sorgligt. Tyckte att jag hade en balans. För två veckor sedan började jag känna av en molande kroppslig ångestkänsla, som om det brann i armarna, kroppen var på helspänn, rastlös och en aggressivitet som jag inte känner igen. Strax därpå kom panikångestattackerna! Gång på gång! Otroligt skrämmande och obehagligt. Läkaren satte in mig på SSRI igen, och nu är jag här igen... återupplever den fruktansvärda insättningen...
nu vill jag bara upp i rätt dos så jag kan fortsätta älta över mitt liv. Kommer jag aldrig kunna klara mig utan medicin? Har jag blivit beroende? Vill tillägga att jag aldrig haft panikångestattacker innan SSRI! Skulle jag testat ett nytt preparat?
Om det är någon skillnad mot hur det var under min första insättningsperiod så är jag nog inte lika rädd för ångesten, jag vet att den är kemisk, och att den kommer gå över. Den här gången vill jag komma upp i rätt behandlingsdos och inte stressa med att sätta ut medicinen. Been there, Done that.
Är det någon som är kvar från tråden?