• Panikfrun

Insättningsproblem

Hej!har börjat med insättning av paroxetin efter ett utsättning försök som inte gick så bra.Har ätit detta i 18 år nu.Försökte minska /utsätta i sommar men det gick då inte alls.Har sådana insättninsbesvär och undrar om det är någon mer som känner igen det?hade 20mg och minskade till 10 på 6 veckor

• Svar på tråden Insättningsproblem
  • Panikfrun

Känner igen allt du skriver ,som typ till kvällen är man nästan symptom fri. Väldigt dåligt mående på förmiddagarna med ångest och med ett mående som inte är på topp.Försöker att röra på mej med fysiska aktiviteter och vara ute mycket i friska luften.Andra dagar orkar jag ingenting.Drygt!!Tänker aldrig mer sluta med denna medicin om jag kommer tillbaka som jag var innan nedtrappning.Vi måste stå ut ????Detta är min andra vecka med insättnig.Skönt att höra att det finns fler som sagt med samma beslut som är med om samma resa.

• Panikfrun

Hej!jag är nu inne på första dagen i vecka tre.Kroppen skakar på mej inneifrån.Den kemiska medicinen går inte att påverka fastän jag gör avslappning och promenader.Det verkar som det måste ha sin lilla tid ,insättningen.En sak är säker:om jag kommer tillbaka till mitt gamla jag,så ska jag aldrig klaga över någonting mer.Detta jag går igenom nu är rent utsagt ett helvete.Lite positivt är att vissa dagar är lite bättre än andra.????.Skönt att skriva med dej

• Panikfrun

Hej hur går det för dej nu Andeax? För mej går det verkligen upp och ner ,med ångest innan jag kliver ur sängen .Det blir bättre vissa dagar men är virrig och får lite ångest då och då .Tappade matlusten en period och mådde illa ,men idet stora hela blir det sakteligen bättre.Är fortfarande inte mitt gamla jag och är lite deppig emellanåt

• Panikfrun

Ja nog blir det bättre å bättre allt.Skönt att höra andreax att du "överlevt"och att det finns hopp för oss alla som är i detta inferno.

V.4 i morgon inne på 5:e veckan och det har börjat vänt nu.Skööönt! Har också svårt att sova på kvällen/nätterna.Har alltid somnat som en stock förr,men inte nu .Det blir nog bättre det med förhoppningsvis????Trodde inte jag skulle bli som folk igen men som sagt :är jag som det är nu är jag sjukt nöjd!

Aptiten är gott o väl tillbaka.Så hör i efterhand är det svårt att fatta hur långt ner under isen man kan vara .Det är lätt att glömma.Så Blirtokig: ge inte upp ,utan kämpa på och de det tid och ta hand om dej och var förstående mot dej själv.Välkomna ångesten ,känn på den ,för den försvinner säkerligen om nån vecka

Svar på tråden Insättningsproblem