BossHoss skrev 2018-08-24 11:33:52 följande:
Varför säger du inte bara åt dem att du inte har några hemligheter för din man och att de får avslöja vad de vill.??
Du får det att låta som om de har en hållhake på dig.
I övrigt säger jag som förut och som andra, säg upp all kontakt
Nä dom har ingen hållhake alls. Men givetvis vill jag inte att gubben ska hitta på vadsomhelst heller. Jag minns att han sa till mig en gång att jag slagit min mamma och att jag är psykiskt sjuk. Inget stämmer fullt. Jag knuffade in min mamma i en vägg när jag var 18, det var över 20 år sedan. Engångshändelse som jag bad om ursäkt för. Men det var inte oprovocerat minns jag, min mamma kunde vara väldigt elak men hon bad aldrig om ursäkt för det hon då sagt.
Ska jag idag som gift försvara något som jag gjorde då som tonåring? Har funderat på om det är det han skulle säga. Isåfall så vet min man redan om det. Hans svar var typ, Alla har gjort dumma saker som ung, det är inte något som ens föräldrar ska döma en för som vuxen, allra minst ta upp vid ett bråk 20 år senare. Sen så har jag varit utbränd när jag väntade mitt första barn, gick in i väggen under ett drygt år. Men det var då, alltså 4 år sen. Men mina föräldrar har vinklat det till att jag varit psykiskt sjuk, galen typ. Dom har även spridit detta till släktingar. Jag har då fått visa upp mitt sjukintyg till mina syskon där det står utbränd eftersom dom blivit intalade att jag varit på psykklinik typ. Så dom hittar på, överdriver och vinklar, till ens nackdel. Jag och min man undrade mest varför dom ens önskade krossa deras dotters äktenskap, jättemärkligt.