Ja du, från vad jag kan se så finns det ej mycket han kan göra. Han har polisanmält, kontaktat banken, gjort reklamation, spärrat sitt personnummer på UC, spärrat sitt bankkort, pratat med konsumentverket(?), pratat med skatteverket(?), postnord. Men vad jag kan rekommendera är att göra en anmälan till ARN. Dem står inte på någons sida, helt opartisk, båda parterna skickar in bevis samt förklaring (det är då viktigt att ge dem all information du bara kan, inklusive röstsamtal om du har och mail konversationen) så reder dem ut det utan att blanda in tingsrätten och domstol, men deras slutgiltiga beslut är inte alltid absolut, dvs. dem kan skicka deras utredande och resultatet till tingsrätten om det nu skulle hända, men skulle ARN bedöma att du är oskyldig skulle det kunna stärka ditt påstående/ ge dig en fördel i tingsrätten/domstolen. Ett annat sätt är att göra en anmälan till Datainspektionen, där finns listor på bluff företag och annat och hur många anmälningar som har gjorts. Du kan begära att vissa företag raderar ditt personliga uppgifter på nätet med hjälp av datainspektionen, men bara om det möter vissa kriterier, såsom att dina uppgifter är värdelös efter att ha avslutat abonnemang t.ex. Lagen GDPR, artikel 17 började gälla i år och därför finns denna möjligheten.