FrökenUndulat skrev 2018-08-17 22:10:46 följande:
Huvudplanen är att träffas, nöjer mig med en gång i veckan. Tiden får utvisa vad som sker. Om det fortsätter kännas så här hoppas jag vi kan fortsätta hålla allt hemligt några år tills barnen är större. Fast vilken ålder på barnen som är lättare att hantera en separation lyckas jag inte komma fram till ????. Såvida vi inte väntar tills de är vuxna ????.
Nämen vad förvånande att du kom fram till en sån slutsats... för det har ju aldrig hänt förut att någon som bli kåt/kär i någon annan efter 120 vändor slutligen kommer fram till att det är nog bästa att bedra sin partner och svika sina barn ändå.
Du gör förstås som du vill, men snälla försök inte intala dig själv att det du håller på med är något annat än ett fegt svek mot både din partner och era barn. För du kan ge dig fan på att om dina "aktiviteter" kommer fram så kommer det bli ett helvete hemma för HELA familjen, ink era barn. Och du kan också ge dig fan på att det kommer påverka samarbetet mellan er som skilda föräldrar och slutligen drabba era barn. Och du kan räkna med att du kommer få stå till svars för dina val inför era barn också.
Det är så typiskt för otrogna människor att tro att de kan agera lite som de vill mot sin omgivning men ändå få ett vänligt bemötande tillbaka, själva kan de bete sig hur egoistiskt och ansvarslöst som helst men andra ska självklart förhålla sig vuxet och förståndigt tillbaka. Men så funkar inte verkligheten, man får tillbaka det man ger, och man får förr eller senare ta konsekvenserna för vad man gör.
Det du valt nu är att skapa en bubbla av lögner och svek som bygger på att det aldrig kommer fram. Och du har också valt att utsätta din familj för konsekvenserna som följer om det kommer fram. Personligen kan jag inte fatta hur man som förälder öht kan ens fundera över att ta såna risker med sina barn och sin partner som man ändå alltid kommer behöva samarbeta med kring barnen. Och allt för att man är för feg och bekväm för att avsluta förhållandet på ett värdigt sätt innan man startar ett nytt.... så ofattbart egoistiskt.