Inlägg från: Anonym (felix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (felix)

Träffat gammal kärlek igen och kan bara tänka på honom

FrökenUndulat skrev 2018-08-17 22:10:46 följande:

Huvudplanen är att träffas, nöjer mig med en gång i veckan. Tiden får utvisa vad som sker. Om det fortsätter kännas så här hoppas jag vi kan fortsätta hålla allt hemligt några år tills barnen är större. Fast vilken ålder på barnen som är lättare att hantera en separation lyckas jag inte komma fram till ????. Såvida vi inte väntar tills de är vuxna ????.

Huvudplanen för TS är alltså att vara otrogen med sin gamla flamma, vid hemliga möten en gång i veckan i några år eller kanske årtionden. Tänk om huvudplanen istället hade varit att  ta ansvar för sitt liv och lösa sin situation med störst möjliga ärlighet ock respekt. Att skiljas från sin man här och nu, eftersom det ändå kommer att bli slutet på denna historia. Kanske skulle TS också. överväga om det fanns en anledning till att hon och hennes gamla flamma inte blev ett par innan när dom hade chansen, och att denna anledning kanske ännu kvarstår.     
  • Anonym (felix)

TS verkar leva i upp och nedvända världen. Hon tycker att skilja sig är en skam och misslyckande, men otrohet är bara en charmerande mänsklig svaghet. Hon vill därför inte skilja sig, men vill hellre vara otrogen och bli påkommen/utslängd. Det verkar närmast som att hon önskar att straffa sig ut ur sitt förhållande. På något konstigt sätt tycker hon så inte att hon så själv är ansvarig för att splittra sin familj. Och på något konstigt sätt tror hon att hon så därigenom skulle få sin gamla flamma.

Svar på tråden Träffat gammal kärlek igen och kan bara tänka på honom