Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Måste pappan kunna lägga?/Ingen amning - LÅNGT!

EE2017 skrev 2018-08-08 10:18:55 följande:

Blir mörkrädd när jag läser vad vissa av er skriver om att låta bebisen skrika sig till sömns! Vidriga är ni! Kan man inte sätta sin bebis/barns välmående först ska man inte ha barn. Tror ni bebisen skriker för att jävlas eller? Bebisen skriker för den behöver i detta fall sin mamma och då ska bebisen få sin mamma, allt annat är barnmisshandel om bebisen skriker i panik efter sin mamma. Herregud bebistiden är över på ett ögonblick och sen behövs inte mamman lika intensivt längre. Låt bebisen komma först och inte jobb och era idéer om hur ni tror att saker ska vara. Var sak har sin tid, och nu är det bebistiden i TS familj som ska komma först.

Jag anser inte heller att barn ska skrika sig till sömns, men i det här fallet är det inte så. Barnet har hela tiden en person som det har en anknytning till, som det känner sig trygg med, men protesterar för att det inte känner igen sig.
    Det är inte så att de överger barnet och barnet är hos en främmande person.

Vissa barn skriker sig alltid till sömns, vem som än är med barnet.
    Så skriket är inte det som är farligt för barnet, utan om det är övergivet, vilket det inte är.
  • sextiotalist
    Fluffis skrev 2018-08-08 10:12:35 följande:
    Poäng på den.

Du bör nog inte vara i huset när bebis ska vänja sig, det kommer nog funka bäst då (för er båda).

Don?t worry, pappor är lika viktiga och kompetenta föräldrar.

Och du, er bebis kommer att växa upp till en trygg individ i alla fall.
    Jag tror också att det är bäst att ts lämnar huset. Barnet vet att mamman finns där, doft, röst etc.
    Det viktiga här är att barnet inte är övergivet, det möter bara en ny situation som barnet, än, inte är trygg med.

Sonen var också väldigt mammig, jag skulle natta etc. Men var jag inte hemma vid nattningen, så fungerade det utmärkt.
Svar på tråden Måste pappan kunna lägga?/Ingen amning - LÅNGT!