telly skrev 2018-08-08 09:33:08 följande:
Vi var i samma sits. Jag ammade till sömns. Ibland kunde pappa natta men 98% av nattningarna tog jag. Slutade amma vid 18 mån. Fortfarande jag som nattade av vana. Bara skrik och gråt annars.
Vid 3,5 års ålder var jag trött på det och nu nattar pappa de flesta gånger. Motvilligt till en början men vi föräldrar bestämde.
Så är du beredd på att det kan bli såhär som för oss så fortsätt så. Jag tänker ibland att vi borde infört varannan kväll redan från start. Men hjärtat säger annorlunda. Jag har också skämts för vårt upplägg som är så ojämställt men då kan väl folk komma och ta gråtfesten då om de njuter av att plåga barn....
Fast nu är ju TS barn mycket mindre än 18 månader, så varför skulle det bli som för er för att hon inte ändrar detta nu? Ni hade ju kunnat sätta er gräns när du slutade amma istället så hade du sluppit ta alla nattningar så länge. Jag hade också ett extremt mammigt andra barn som ammades och nattades av mig hela första året men när jag slutat amma körde vi varannan kväll. Första kvällen skrek han 25 min innan han kapitulerade och somnade med sin pappa. Jag gick ut och gick då för annars hade jag inte klarat av att stålsätta mig. Sen gick det mkt bättre redan andra nattningen. Han har visserligen protesterat högljutt vissa kvällar och gör ibland fortfarande, men det går alltid över så fort de lagt sig och börjat läsa bok i sängen.
Det har gått för långt med jämställdhetstänket om man tom ska bortse från en liten bebis behov och låta hen skrika i onödan!!