• Anonym (XYZ)

Vad gäller?

Anonym (mmm) skrev 2018-08-07 14:43:27 följande:
    Pappan har inte hållit sig till det interimistiska beslutet eftersom han låtit dig ha barnen så pass mycket. Det ska du ta upp med din advokat för om du kan ha barnen så mycket så visar ju det att detta beslut inte är rimligt - åtminstone bör de inse att pappan inte sköter sin del av avtalet och då kanske barnen inte ska bo hos honom på heltid när han uppenbarligen inte orkar ha barnen hela tiden?  När det gäller ekonomin gjorde han rätt när han fick över barnbidrag osv till sig (utifrån att barnen skulle bo hos honom), men du ska givetvis kunna räkna av pengar för de dygn barn sover hos dig när det är så ofta. Detta ska FK kunna hjälpa dig med.  Har ni gemensam vårdnad så kan han inte bestämma allt själv, däremot är det svårt att peka på vem som skulle ordna tex shorts eller kalsonger osv. Tycker det låter märkligt när du skriver att barnet inte hade några shorts med sig utan fick gå i långbyxor i värmen. Då låter man väl ungen gå i kallingar eller köper man ett par shorts själv. Så dyrt är det inte. Eller lånar ett par av grannens barn osv. Om du på fullt allvar menar att barnet fick gå i långbyxor hela tiden det var så varmt så blir man lite tveksam till hur du klarar av det hela, liksom. 

Jag tror att du missade att TS lever på försörjningsstöd. Hon betalar inget underhåll som hon kan göra avdrag på, och kläder är det nog svårt att ha råd med när hon dessutom ska köpa mat till barnen för pengar som är beräknade att enbart täcka behovet för en vuxen.
  • Anonym (XYZ)

Jag har tyvärr inga råd till dig, TS, mer än att kolla med socialtjänsten om du kan få försörjningsstöd även för barnen. Hur reglerna ser ut där vet jag dock inte.

Svar på tråden Vad gäller?