Vad gäller?
Hej! Tingsrätten beslutade att mina 4 barn ska ha stadigvarande boende hos sin pappa medan våran vårdnadstvist pågår. Men vi har fortfarande gemensam vårdnad o ska komma överens om umgänge. Så sedan i januari när detta intremistiska beslutet togs så har pappan styrt o ställt o ansett sig ha rätten att bestämma allt vad gäller våra barn. Han har låtit mig ha dom varannan helg o låtit mig ha dom extra när något barn velat vara mer hos mig men hotat att kommer du inte hem idag blir det inget kollo osv Han har skrivit över barnen till hans adress, sett till så han får hela barnbidraget o underhåll osv. Nu har jag haft våra 2 äldsta halvtid eller mer senaste månaden o han vägrar ge mig en enda krona till mat. Hade våran näst yngsta lite mer en period o då vägra han skriva på till försörjningsstöd att jag haft barnet extra o då vägra dom ge mig pengar för dessa dagar. Jag är sjukskriven o lever på försörjningsstöd o får inte en kr för barnen, de har knappt kläder här längre då dom tagit med allt till pappa. Min 7 åring satte sig i tuggummi o då pappan anser att vår 7 åring klarar att packa själv så hade han inga extra shorts med sig så han fick gå i långbyxor i över 30 graders värme. Nästa helg jag hade dom så hade han lite fartränder i kallingarna o hade inga mer kallingar med från pappa. Underkläder har dom här men barnen packa hos sin pappa o så åkte jag o barnen till mormor o morfar o jag räknade med att de packat minst ett ombyte men nej.
Prata med tingsrätten och familjerätten igår o dom kan inte svara på om pappan har rätt att bestämma allt själv såhär!!!??? Men av de dom läste så tyckte dom att de verkar konstigt att pappan bestämmer såhär eftersom vi ändå har gemensam vårdnad o ska komma överens. Så dom bad mig fråga min advokat, hon har senester o sekreteraren kunde inte ge mig svar heller men skickade mitt mail vidare till min advokat.
Är så trött på det här, jag vill o har rätt att h mina barn o dom vill bo varannan vecka för dom är så stora så dom har ju en talesrätt dom med
Allt det här börja för ett år sedan, jag hamnade i fel umgänge några veckor o umgicks då med fel folk när jag var barnledig. Så fort jag fick vetskap om vad det var för idioter bröt jag kontakten på en gång, bad min hyresvärd byta portkod o inte hört nåt från dom o ett år nu.
Ska jag drabbas hela mitt liv för att jag hamna i fel umgänge några veckor??
Mina barn är mitt liv o jag blev dessutom psykiskt misshandlad av deras far under flera år o är än!!