Inlägg från: Anonym (Känner igen mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känner igen mig)

4 månaders kan inte bajsa själv

Vår son bajsade inte själv, mellan 1 och 5 månaders ålder ungefär fick vi hjälpa honom med windy pysventil iaf 90% av gångerna. Han hade kolik pga mjölkproteinallergi och jag uteslöt all mjölkprotein i min kost. Gick aldrig med ersättning, han bara kräktes och blev ännu hårdare i magen, så amning var det enda som fungerade, fast han behövde äta jätteofta, varje timme i snitt. Vid 5-6 mån ålder när vi provade att introducera mat blev han värre igen i magen, jättehård och ont vid bajs. Vi fick köra med laktulos till 8 mån ålder, då var han klart bättre och jag slutade amma då jag var SÅ trött på det, och då åt han mjölkfri välling och annan mat. I början tror jag vi körde med katrinplommonpuré, mosade mogna päron, mogen banan och mosad potatis, det var det han blev minst förstoppad av, men lakulos behövdes som sagt i början...

Så, problemet kommer gå förr eller senare att gå över! Men ni behöver ju hitta ett sätt att få i barnet näring och samtidigt hålla magen igång! Vet inte vad de säger om laktulos på BVC för ert barn?

Svar på tråden 4 månaders kan inte bajsa själv