Trött, ledsen och behöver pepp!!
Hej! Vi har också försökt sedan februari - 2017 så vi är snart uppe i 2 år.
Vi har 2 gemensamma barn sedan tidigare. När. Vi skulle börja försöka med nr:3 stannade min mens upp å kom inte på 8 månader. Jag fick då en behandling som gjorde att livmodern ställde om sig och fick tillbaka en cykel på ca 28 dagar.
Vi började utredas i april i år. Min mans sperma prov fanns det inga avvikelser på men jag har pcos och troligtvis endmetrios också. Jag har också bara en äggstock som fungerar å inte äl varje månad.
Jag ska spolas för första gången efter den här mensen. Även om det inte är stopp så förklarade läkaren det som att det är så städa av en motorväg, bilarna kan köra mycket lättare då. Sen skulle jag samtidigt behandlas för att stimulera äl.
Vad har ni blivit erbjudna gör hjälp innan IVF? Till oss ville dom testa andra saker först eftersom dom inte hittat några direkta fel.
Jag och min sambo sökte hjälp efter 1 år, vi fick komma in på ett besök efter 1 år och 5 månader. Då fick vi lämna blodprov, min sambo lämnade spermieprov och det gjordes VUL. Läkaren tyckte att allt såg bra ut och såg ingen förklaring till att vi inte hade lyckats bli gravida. Därefter sa han att vi fick komma tillbaka om vi inte fått barn efter 3 år. Det var den hjälpen vi fick.. vilket vi känner mer eller mindre inte var till någon hjälp! Nu går vi privat och har gjort ett första IVF försök som tyvärr misslyckades.