Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?

Skulle aldrig i livet försöka flytta in i en sån situation. Låter helt galet. Och vad har förändrats sen sist, så du tror att det ska fungera den här gången?

Nej du, skulle nog vara särbo tills hans döttrar flyttat ut.

• Anonym (Helena)
    Anonym (Fubik) skrev 2018-08-09 10:24:07 följande:

Det som förändrades var väl tjejernas inställning mot mig att deras pappa och jag valt att försöka få det att fungera. Jag och mina barn ses väl som inkräktare av hans barn. Ja det kloka vore att vänta tills de flyttade ut men de är utan inkomst, inga planer på att hitta sig ett mål i livet heller.

Så det har enbart blivit värre? Då förstår du väl att det inte kommer att fungera nu heller? Speciellt om pappan nara är en toffel och aldrig står upp mot döttrarna?

Det är din sambos uppgift att sätta fart på döttrarna. Få dem att söka till universitet/folkhögskola/komvux eller boka in ett möte på arbetsförmedlingen. Det är hans uppgift att få dem att fatta att han inte accepterar detas barnsliga beteende att försöka sabotera hans förhållande med dig. Men han verkar ju inte göra det. Skulle aldrig flytta in så länge döttrarnas beteende ses som okej.

Vad är er plan egentligen för att få det här att fungera? Flytta in då döttrarna är borta, men sen då?
Svar på tråden Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?