Inlägg från: Anonym (Fubik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fubik)

Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?

Jag har det så, och vi blev särbo kort efter inflyttning. pga hans vuxna barn som bor hemma.
    När vi flyttade ihop med hans och mina barn var det bra. Tills jag började känna mig mer som om jag förlorade "min del" av mitt hem. Det blev mer och mer som att jag bodde i hans hem.

Och kanske var det hur jag upplevde det hela. Men när man jobbat hela dagen, och man kommer hem till ett berg av disk, soppåsen full, och deras sovrum var så stökiga, det låg skräp, gamla matrester som luktade, sopor, kläder, sura sängkläder. Jag skämdes! Jag kunde aldrig bjuda hem mina vänner för att jag fick först prata med min sambo om att hans döttrar kunde väl städa och hjälpa till när vi ska ha gäster. Det gällde ju inte mig. Bara när han skulle ha gäster, då städade vi allihopa och hans tjejer hjälpte mer än gärna. 
    båda två gick för det mesta sysslolösa, jobbar/studerar ej. De betalar inte hem de har det så himla bra hos oss. När mina barn kom varannan vecka åt hade jag veckohandlat inför min vecka, men de länsade både frys och kyl. Ja det blev inte hållbart för mig. Särbo livet har gett oss allihopa en paus. Nu ska vi ju prova igen och det gick ju åt h-e då den ena tjejen är som en dramaqueen. vi skulle ha flyttat in  igår och hon vägrade släppa in oss. Hans dotter hade andra planer och ville inte ha en massa "skit" i sitt hem. Så sa hon till sin pappa, min sambo som är en jävla mes som inte kan stå upp för sig själv. 

Hatar detta! Jag vill ha mitt liv med min sambo! Hur mycket ska man tåla?! 

• Svar på tråden Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?
  • Anonym (Fubik)
    Akira Öken skrev 2018-08-06 10:48:58 följande:

Vilja stora förändringar har skett sedan du valde att bli särbo? På ditt inlägg låter det som att situationen med barnen är än värre än tidigare.

Jag vet inte men även som särbos och bara han och jag skulle träffas så var hans döttrar skitsura för att han inte sov hemma. Och jag har typ inget att säga till om. och får bita mig i tungan och hålla in alla mina tankar och det tär på förhållandet. att se hur de utnyttjar sin pappa. Och han måste ju vara konflikträdd eller något. Ser han inte hur de styr vårt förhållande?! 

När vi blev särbos fick tjejerna mer utrymme, jag tror att det råder enorm mycket svartsjuka. Den nya kvinnan är inte inte kvar haha! Men det var jag ju visst. Vi älskar varandra och vi försöker verkligen inte få de att känna sig bortvalda eller på något sätt få dem att tro att mina barn som är betydligt yngre att de är viktigare. Vi har ju kunnat fungera som sagt. Denna veckan åker de till sin mamma. och vi ska försöka få dit mina saker igen och ställa i ordning i vår lägenhet. Jag vet inte hur det ska gå till när de är så himla emot mig. :(

• Anonym (Fubik)
    Cat71 skrev 2018-08-06 11:44:00 följande:

Såg nu: "studerar ej/jobbar ej"..

Låter som att det är dags att släppa taget. Om jag vore mannen hade jag övervägt att skaffa helt nytt boende till sig och därmed "tvinga" döttrarna till att skaffa eget boende. Om det är en större hyresrätt, byt till två mindre (eller en mindre och en större tillsammans med dig). Om en bostadsrätt, sälj och köp tillsammans med dig och om det går, hjälp döttrarna med en liten insats för billigaste tänkbara boende om de inte har sparat ihop pengar själva.

Jobb får de skaffa sig helt enkelt. Är de över 18 och inte studerar har pappan inte längre försörjningsplikt.

Och det låter som han gör dem en stor björntjänst just nu som "tillåter" deras slapphet och beteenden.

Hans tjejer varken studerar eller jobbar. Han skaffade jobb åt de bägge, det gick sådär med det. Och där är de nu, ser på tv serier, sover hela dagen, bidrar med noll kr. Han lägger ut för dem. Jag knep igen när han köpte mat och körde runt som en taxichaufför. Det var när vi var sambo.

Och att han skulle släppa taget, aldrig.

Vi har olika syn på föräldraskap och uppfostran, hans barn är klara. Jag kan inte ändra något men vill heller inte infinna mig vad skit som helst! Det var ju mitt hem också.

Har lärt mig under tiden som särbo att inte uttrycka mig för mycket om mina åsikter för att han går alltid i försvar. På riktigt han klarar inte av MINA åsikter och jag får aldrig att höra att ?jag hade rätt? utan ? vi ser olika på det?
  • Anonym (Fubik)
    Anonym (Frågor) skrev 2018-08-06 11:50:45 följande:

Har en massa frågor. Hur väl kände du döttrarna när det bestämdes att ni skulle flytta ihop? Flyttade ni allihopa eller flyttade du och dina barn in hos dem? Hur långa har pausen varit? Har du pratat med tjejerna under den tiden om vad som inte fungerat? Bor de gratis även hos mamma?

Spontant så känns det som en dålig idé att bli sambos igen innan det skett en förändring.

Vi flyttade ihop allihopa tillsammans, när vi blev styvfamilj så sålde vi å köpte eget ihop. Tjejerna kände jag sedan 1,5 år tillbaka. Så flytten och sambolivet skapades i takt med alla våra barn, vi tänkte hela tiden för deras bästa.

Hans skilsmässa hade inte varit så kanon, min var och mina barn var väl tryggare på det sättet medan hans fick en mer skör relation till sina döttrar.

Pausen mellan han å mig var på 6 månader. Och det var även då de ändrade och blev otrevliga och började få en attityd mot mig. De slutade prata med mig, sedan började de säga till sin pappa att de aldrig mer ville träffa mig.

Hos mamman vet jag inte om de betalar hem. Jag vet att hon vägrar köra dem - ta bussen brukar hon säga. Under särbo tiden var det bara han och jag som träffades och ibland gjorde vi roliga aktiviteter med mina barn. Mina barn är under 10. Vi bjöd alltid med tjejerna men den ena lilla bitchen skulle alltid tycka något om att vi träffades. Över 19 år är hon, skriva barnsliga sms till sin pappa. ? hennes barn är viktigare än jag?

Men varsågod kom till lekplatsen och lek med oss i sandlådan!!!

Skulle vi åka å bada, skickade hans dotter. sms att hon kände sig bortvald av sin pappa. Så han åkte hem, och då var ingen där. Lilla fitt*#%bruden hade ju suttit å messat sin pappa när hon var hos sin pojkvän.

Och en annan gång när min toffel till man hade lagat mat o sms mig, ?ska ha middag med tjejerna och prata med dem om allt det här.?

Några timmar senare visade sig att han suttit ensam och ingen av tjejerna kommit hem. Han sov ensam, jag ensam på mitt håll.

Inombords skriker det av frustration - JAG HAR RÄTT TILL MITT KÄRLEKSLIV! Men de ser att jag varken har några skyldigheter eller rättigheter med att finnas till i hans liv.
  • Anonym (Fubik)
    Anonym (Maktkamp) skrev 2018-08-06 12:37:52 följande:

Instämmer helt. Onödigt att utsätta er alla för detta. Dina barn kommer inte må bra av det heller. Av din beskrivning verkar det som att ni vuxna ger er in i en maktkamp mot hans barn. De låter ju inte trevliga, men ert sätt att genomföra den här flytten verkar inte ha föregåtts av någon konstruktiv och respektfull dialog med barnen heller utan ni sänker er till deras nivå. Självklart kommer de att se dig och dina barn som inkräktare. Omoget hanterat.

Tyvärr håller jag inte alls med dig.

Flytten var planerad och bestämd och tjejerna visste om det. Alla barnen visste och det är inte min kamp utan min sambos kamp mot sina omogna vuxna döttrar. Han kan ju inte stå på sig, eller föra en dialog på ett vuxet sätt hantera sina barn som faktiskt är stora nog att förstå att vi väljer att leva tillsammans som en familj. Okey fine om de inte kan acceptera det just nu. Men de är så stora och borde fokusera på att faktisk hitta egna liv?! Eller så kan de sitta å sura på hans vecka. Vuxna barn surar över att deras pappa, det är omoget!
  • Anonym (Fubik)
    Pope Joan II skrev 2018-08-08 11:31:36 följande:

Har du tvingat dig tillbaka nu då? Eller hur gick det med planen att ställa dit dina saker och hoppas på att stämningen skulle bli positiv efter det tilltaget?

Flytten är i gång hur stämningen är återstår att se.
  • Anonym (Fubik)
    Anonym (Maktkamp) skrev 2018-08-08 11:37:20 följande:

Och på vilket sätt tror du att ert liv blir bättre av att du flyttar in igen och då hävdar att detta är ditt hem också, upp ur soffan med er osv osv osv. Det kommer bara bli bråk. Och en man som har en så menlös och kraftlös attityd till sina barn så att de i princip har uppfostrats till att bli socialfall låter väldigt oattraktivt. Det verkar ju du också tycka. Låter som en annalkande katastrof.

Nej relationen mellan hans barn å mig blir ju inte bättre av att möta dem och vara en häxa och bete mig som en stvmorsa! Aldrig i livet att jag tänker gå städa efter dem och starta igång diskussioner om hur lata dem är. det blir bara värre.

Som tur så har jag kvar mitt andra boende, jag tänkte ha kvar den och planerar att delvis bo där. För min egen skull.
  • Anonym (Fubik)
    Pope Joan II skrev 2018-08-08 12:09:41 följande:

Jösses, vad hjärndött. 

Vilken onödig kommentar
  • Anonym (Fubik)
    Anonym (Helena) skrev 2018-08-08 13:39:16 följande:

Skulle aldrig i livet försöka flytta in i en sån situation. Låter helt galet. Och vad har förändrats sen sist, så du tror att det ska fungera den här gången?

Nej du, skulle nog vara särbo tills hans döttrar flyttat ut.

Det som förändrades var väl tjejernas inställning mot mig att deras pappa och jag valt att försöka få det att fungera. Jag och mina barn ses väl som inkräktare av hans barn. Ja det kloka vore att vänta tills de flyttade ut men de är utan inkomst, inga planer på att hitta sig ett mål i livet heller.
  • Anonym (Fubik)

[quote=78947718][quote-nick]smulpaj01 skrev 2018-08-08 12:48:41 följande:[/quote-nick]Så du tänker offra dina egna mycket små barn för att du bara måste tvinga dig på ett boende i en dysfunktionell familj?

Mina barn är alltid med lämnar dem aldrig

• Anonym (Fubik)
    smulpaj01 skrev 2018-08-09 10:25:55 följande:

Men VARFÖR gör du något såhär korkat? Du VET ju att situationen inte har förbättrats det minsta, snarare tvärtom.

Och än en gång, kan dina småungar bo heltid hos sin pappa så de åtminstone får en harmonisk och fin barndom och inte behöver bo i misär?!

Vi blev sambo, sedan har vi levt som särbo i ett halvår och nyligen återgått till sambolivet. Vi har saknat varandra varje dag, och hans barn har typ ställt honom i mitten av allt det här. Sjukt jobbigt att vara i denna situationen, och många ggr har jag velat att ge upp. Men vi älskar varandra. Mina barn har jag hållt borta från intriger som hans barn skapat. Jag tror det är ren svartsjuka och egoism som råder här.

Snart vet jag inte hur vi kan lösa det mer än å vänta till de flyttar
Svar på tråden Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?