Kajzaan skrev 2018-08-05 17:10:28 följande:
Jag hade kanske önskat lite mer tips på hur man ska göra än massa klagande på varandra eller skryt om vad man kan. Så länge ni inte kommer med några konkreta förslag så tror jag väl inte riktigt på att kunskapen finns. Här skriver jag ödmjukast om att jag själv saknar kunskapen men stävar efter att hitta den. Kan ni inte hjälpa till så kan ni väl bara skriva i nått annat forum. De finns massa negativa människor som gärna hatar på varandra på Facebook.
Skriv där... inte här.
Du HAR fått tips, men du måste förstå att det inte går att ge konkreta såhär och såhär ska du göra. Det handlar om levande varelser,
Men om du klassar ut dom tips du får som besservissriga, varför tror du då att nån ska vilja hjälpa dig.
Det är ju meningslöst om du inte lyssnar.
Du har inga kunskaper skriver du då kanske du skulle lyssna på dom som faktiskt har det där är så man lär sig.
Men du ska få ett konkret tips av mig,
När din hundvalp biter i allt den kan hitta så är det för att den håller på att tappa sina mjölktänder och det kliar i tandköttet, då vill valpen bita för det lindrar klådan.
Då kan du byta med valpen, erbjud den något som är bättre för den och för dig, att den biter i, och när den vänt sin uppmärksamhet mot det, då plockar du bort det du inte ville hunden skulle bita i.
Det finns gott om olika tuggben, en del valpar/hundar gillar hårt bröd andra en morot att gnaga på.
I värmen är det många hundar som uppskattar en sk. isglass, där du fryst in olika saker, jag brukar använda kycklingbitar och melonbitar,
Men du kan hitta många fler tips just om det på nätet.
Googla isglass för hund så tror jag du får upp många tips. '