Sambon vill inte ha mig men jag kämpar på
Jag vill inte ha en sådan relation men den har blivit så då han troligen inte har känslor. Sedan har det varit rätt mycket stress de senaste åren så jag tänker att det kan väl kanske mirakulöst fixa till sig. Inget är hugget i sten.
Men ena dagen vill jag separera för att kunna må bra och slippa känna mig bortvald hela tiden (bara jag som tar initiativ till kramar och pussar). Andra dagen vill jag ta det lugnt för att barnen inte ska behöva lida för att föräldrarna har en kris. Det kan fixa sig senare.
Det du lär ev döttrar är att en kvinna ska vända ut och in på sig själv för att försöka få en mans uppmärksamhet, men behöver absolut inte lyssna på någonting han säger.
Det du lär ev söner är att en man inte behöver bry sig om kvinnan han lever med.
Det du lär båda är att kärlek i ett äktenskap är onödigt.
Vill du att dina barn växer upp med inställningen att ett äktenskap/förhållande ska vara så som det du har med din man?
Antingen tar ni tag i problemen, eller så går ni isär.
Jag levde också med en man som tappat intresset för mig, men jag fick hjälp av en jättebra parterapeut att förstå att om bara en vill rädda ett förhållande gör man bara varandra illa, och det är barnen som får värst men av det.