Sambon vill inte ha mig men jag kämpar på
Anonym (Frustrerad) skrev 2018-08-05 12:06:57 följande:
Jag vill inte ha en sådan relation men den har blivit så då han troligen inte har känslor. Sedan har det varit rätt mycket stress de senaste åren så jag tänker att det kan väl kanske mirakulöst fixa till sig. Inget är hugget i sten.
Men ena dagen vill jag separera för att kunna må bra och slippa känna mig bortvald hela tiden (bara jag som tar initiativ till kramar och pussar). Andra dagen vill jag ta det lugnt för att barnen inte ska behöva lida för att föräldrarna har en kris. Det kan fixa sig senare.
Du förtjänar att leva med någon som älskar dig och han förtjänar någon han älskar. Livet är fan för kort för att leva som ni gör.
En seperation kan ju också leda till att ni hittar tillbaka till varandra när ni båda har fått lite luft.
Jag har vuxit upp i ett kärlekslöst äktenskap och snälla utsätt inte barnen för det.
Mina föräldrar bråkade inte eller så men det var alltid en kyla och en tryckt stämning. Man gick runt med en oro utan att riktigt veta vad det var
Det har påverkat mig mycket i mina tidigare förhållande, jag var kall och avstängd för att det var så jag hade vuxit upp