Sambon vill inte ha mig men jag kämpar på
Min Fråga är mer varför är ni ihop? "För barnen" håller inte som argument. Barn mår inte bra om föräldrar inte mår bra. Funderar du ens på att vara otrogen så flytta. Känns som att gnistan redan är död.
Min Fråga är mer varför är ni ihop? "För barnen" håller inte som argument. Barn mår inte bra om föräldrar inte mår bra. Funderar du ens på att vara otrogen så flytta. Känns som att gnistan redan är död.
Det enkla svaret är väl så klart att separera.
Men livet är mer komplicerat än så.
Barn lider inte så mycket mer av att bo heltid med båda föräldrarna även om de inte hela tiden visar kärlek kroppsligt till varandra än om de ska träffa nya partners till dem som kommer och byts ut (det senare verkar vara rätt vanligt vad jag kan se) .
Jag funderar på separation helt enkelt för att själv kunna få kärlek annan än från barn.
Barnen har det bäst som de har det. Hade helst sett att de vore äldre före ev separation. Men tror också att pappan kan komma att bli en mer närvarande fader om han faktiskt måste och det kräver separation.
Vad fick er som varit i liknande situation att ta steget och separera? Ser jag till mig själv är det inget jag bara går och gör utan större anledning.