Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

SDs propagandafilm

Bejje skrev 2018-08-24 21:47:22 följande:

Om du hade sett intervjun med Jimmie Åkesson på 4an kl 21 igår så hade du vetat varför.

Han visste mycket väl vad han gick in i. Han sökte inte ett rasistiskt parti, allt han ville var att hitta ett parti som var emot EU och övriga två alternativ stod så långt ifrån hans åsikter att det behövde bli SD.

Därför tog han sig snabbt upp i position i partiet och började göra om det från grunden och göras sig av med rasismen. Dock var han ju invandringskritisk vilket är något helt annat.

Åkesson har länge förnekat att han visste om nazi-kopplingen och rasismen. Har han nu blivit historierevisionist i betydelsen att han inte längre ljuger.. Har allas tjat om vad SD egentligen kommer från fått honom om att ta bladet från munnen?

Hur många år har JÅ ljugit och förnekat sin och partiets historia? Är han trovärdig o pålitlig? Tveksamt va!
  • Padirac
    Bejje skrev 2018-08-25 00:12:09 följande:

Nu håller jag ju inte med om att det är fakehistoria så därför har jag inget problem med det. Sen att folk på DN eller Expresen eller liknande säger det ger inget värde all då de inte går att lita på i debatten då de är de största lögnarna.

Vet inte hur mycket media har ljugit och vridit på sanningen när det gäller just invandring. Donald Trumps "fake news" stämmer verkligen.

Så du har mer kunskap om historia än 8-10 experter inom historia och politisk historia. Du är verkligen ett geni. Var har du skaffat dig denna gedigna kunskap då....?

Du kan naturligtvis tro att du vet bättre än experter och forskare, ingenting hindrar dig.

Andra vet bättre

Men du gillar ju inte historia och att det kastas skattepengar på detta istället för att se här och nu och framåt. Var är din kritik mot SDs slöseri med pengarna som kunde gått till att ta fram politik o strategier för vård, skola och arbete?

Jag tror minsann att det har kommit fram en hycklare som säger sig inte gilla det den egentligen gillar, bara avsändaren är rätt.
  • Padirac
    Bejje skrev 2018-08-25 00:13:24 följande:

Jag kan inte minnas att Åkesson någonsin förnekat SD's historia, men du får gärna länka till något uttalande han har gjort.

JÅ - DET FINNS INGA EXEMPEL PÅ RADIKAL RASISM I SDs HISTORIA

Ljuger JÅ? Nu eller då? Opålitlig kappvändare som nu påkommen med sanningen inte kan ljuga som i filmen.

Litar inte på en kille som ljugit rakt in i kamerorna i 10-12 år.
  • Padirac
    AnteKa skrev 2018-08-25 00:32:07 följande:

Exakt. Fake news är på riktigt och det är inte nättrollen som är värst. Det är de etablerade som är värst. Har inte sett vare sig forkare eller AFtonblad kunnat påvisa relevanta faktafel i filmen.

Snart kommer v2.0. Ska bli kul, men själv väjer jag ett annat parti.

Att du inte sett det är inte relevant i ljuset av att du inte tror på forskare. Det blir ju omöjligt för dig att någon ska kunna visa på fel.
  • Padirac
    Bejje skrev 2018-08-25 00:31:12 följande:

Då kan jag påtala återigen om de delar i dokumentären där papper tas fram skrivna av socialdemokrater som är riktigt rasistiska. Har dina experter och forskare kommit fram till att SD har förfalskat dessa?

Så din gedigna historiska kunskap sträcker sig vad filmen säger?

Jag säger då det, när det gått så långt i förnekelse av fakta och sanning kan ingenting överbevisa Foliehattar och historieförnekare.

SDs historierevisionism visar vilken typ av samhälle de vill skapa.

Lögner, propaganda och alternativ verklighet.
  • Padirac
    AnteKa skrev 2018-08-25 00:44:14 följande:

För vissa var de S-märkta tvångssteriliseringarna jobbiga att smälta.

Åkesson verkar ha det jobbigare med alla nazistsympatisörer

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xw4MLg/sd-ledamot-stottar-svenskarnas-parti

"I går marscherade det högerextrema Svenskarnas parti genom Stockholm city under sträng polisbevakning. Våldsamheterna runt demonstrationen ledde till att två poliser skadades och åtta personer greps.

I morse uttryckte Sverigedemokraten och riksdagsleamoten Stellan Bojerud sitt stöd för partiets aktiviteter.

? Jag ser att ni genomfört många aktiviteter till stöd för svenska folket. Det är mycket bra, skriver han på Twitter"

Nolltoleransen är visst bara ett spel för galleriet. I sin film har SD i huvudsak påstått att något annat perti har deras värderingar och att dessa är bruna. I själva verket har SD beskrivit sitt ideal

• Padirac
    Bejje skrev 2018-08-25 01:00:33 följande:

Låter lite grann som när S vägrar erkänna att de stod bakom tvångssterilisering och kallade vita Svenskar för Arier och svarta för negrer och mindervärdiga.

Går absolut inte lite på socialdemokraterna i alla fall och absolut inte på Moderaterna som byter spår flera gånger per år.

Kommunisterna behöver vi inte ens tala om så ja... finns inte mycket än SD att rösta på, men hade jag inte fått rösta SD så hade jag valt KD.

Appropå pålitlighet och lögner..

Åkesson påstår att pa.hansson skrivit ett förord i JÅs bok. Är han helt slut i huvudet? Är han en patologisk lögnare? Är han en historieförfalskare?

www.expressen.se/nyheter/akesson-vi-vill-vara-med-och-ta-ansvar/

"Du har slutfört din bok. Vad vi förstår är förordet skrivet av en intressant person. Vill du ta chansen och avslöja vem redan nu?

??Det är jag. Men det finns också ett förord av Per Albin Hansson.

Han kan du ju omöjligen ha haft kontakt med.

??Ja, på något sätt har han faktiskt lyckats skriva, ingen jättelång artikel, men ett förord där han ger sin syn på hur det svenska samhället har utvecklats. Jag tycker det är väldigt intressant och jag är väldigt glad och tacksam också för att han har gjort det."

" När skrev han detta?

??Ja, det var inte så länge sedan, utan det var ett par veckor sedan.

Efter intervjun fortsätter vi att prata med Jimmie Åkesson och frågar vad han menar med att Per Albin Hansson, som varit död sedan 1946, för ett par veckor sedan har skrivit ett förord till Jimmie Åkessons kommande bok. Har han skrivit några rader själv och undertecknat det med Per Albin Hansson? Jimmie Åkesson svara undvikande och kallar sitt grepp för "okonventionellt". Till slut bekräftar SD-ledaren att han mixat riktiga citat från Per Albin Hansson med egna ord - men skriver under allt med Per Albin Hansson.

??Ja, ungefär så. Så är det"
  • Padirac
    Bejje skrev 2018-08-25 01:00:33 följande:

Låter lite grann som när S vägrar erkänna att de stod bakom tvångssterilisering och kallade vita Svenskar för Arier och svarta för negrer och mindervärdiga.

Går absolut inte lite på socialdemokraterna i alla fall och absolut inte på Moderaterna som byter spår flera gånger per år.

Kommunisterna behöver vi inte ens tala om så ja... finns inte mycket än SD att rösta på, men hade jag inte fått rösta SD så hade jag valt KD.

Men inget om tvångssteriliseringarna är dolt, gömt eller förnekat av S. Det finns mycket om detta. Men SDs bruna film ger precis som utgivaren dick Erixon säger inte en komplett bild av sanningen utan en ensidig bild.

De stora lögnarna är JÅ med sin idé om att per albin skrivit ett förord, mk som påstår att bss inte är rasistiskt och att sd inte är ett parti skapat av bss.
  • Padirac
    AnteKa skrev 2018-08-25 10:09:32 följande:
    Inget parti presenterar en komplett bild av sanningen. Varje parti presenterar sin bild. Att skala bort är inte samma som att ljuga.

Precis som KillBill skriver ovan så är det inte Partier som avgör vad som är sant eller inte. Detta sysslar totalitära regimer med - ett exempel på hur historieförfalskning används för samtida politiska agendor finns i närområdet

svenska.yle.fi/artikel/2016/06/05/historiebockerna-skrivs-om-i-ryssland

"Historikern Vasilij Dudarev från den Ryska Vetenskapsakademin Rossijskaja Akademija Nauk har varit med och tagit fram den nya standarden.

Hans arbetsgrupp har inte utsatts för påtryckningar uppifrån, säger han, men han håller med om att många politiker har sina fingrar i den historiska syltburken:

- Många politiker idag försöker tyvärr använda historien för att rättfärdiga sin egen politik, säger Dudarev. Men vi försöker komma ifrån det. Vi kämpar mot en falsifiering av historien."

"Djävulen bor som vanligt i detaljerna. På människorättsrörelsen Memorial sväljer man inte formuleringarna otuggat.

Deportationerna kallas inte för ett brott och tjistkan, utrensningarna, benämns inte för vad de var i de nya böckerna, säger historikern Nikita Lomakin från Memorial."

Kan en halvsanning vara en lögn, självklart kan den det -  om väsentliga delar utelämnas framställs en felaktig verklighetsbeskrivning, en lögn.

Historiebeskrivning skall alltså inte göras av partiföreträdare eller partier som har en politiska agenda med en vriden historieförvanskning.

Äldre tiders historieskrivning hade som mål att framställa kungar och/eller makthavare i ett förskönande och förhärligande ljus, detta är inte modern historieskrivning eller en beskrivning av historiska förlopp eller enskilda händelser.

SDs bruna film är inget annat än en historieförfalskning byggd på halvsanningar och lögner enligt experter inom historia och politisk historia. Det är alltså vetenskapen som säger att SD sysslar med samma typ av förfalskning som nazisternas propaganda, sovjets, rysslands och kinas historiebeskrivning är.

SDs kan ju knappast kallas för rumsrena i ett parlament med denna inställning till verkligenKräks

• Padirac
    AnteKa skrev 2018-08-25 10:37:23 följande:
    Det är inte SD's uppgift att bedriva utbildning i historia. SD lyfter fram det sämsta de kan hitta i S historia. D.v.s detsamma som andra partier gör gentemot SD, men då klagar du inte.

Så det sämsta de kan hitta är att skapa en lögn - SD har för höga tankar om S om en lögn är svaret.Tomte
Svar på tråden SDs propagandafilm