Bejje skrev 2018-08-25 01:00:33 följande:
Låter lite grann som när S vägrar erkänna att de stod bakom tvångssterilisering och kallade vita Svenskar för Arier och svarta för negrer och mindervärdiga.
Går absolut inte lite på socialdemokraterna i alla fall och absolut inte på Moderaterna som byter spår flera gånger per år.
Kommunisterna behöver vi inte ens tala om så ja... finns inte mycket än SD att rösta på, men hade jag inte fått rösta SD så hade jag valt KD.
Appropå pålitlighet och lögner..
Åkesson påstår att pa.hansson skrivit ett förord i JÅs bok. Är han helt slut i huvudet? Är han en patologisk lögnare? Är han en historieförfalskare?
www.expressen.se/nyheter/akesson-vi-vill-vara-med-och-ta-ansvar/
"Du har slutfört din bok. Vad vi förstår är förordet skrivet av en intressant person. Vill du ta chansen och avslöja vem redan nu?
??Det är jag. Men det finns också ett förord av Per Albin Hansson.
Han kan du ju omöjligen ha haft kontakt med.
??Ja, på något sätt har han faktiskt lyckats skriva, ingen jättelång artikel, men ett förord där han ger sin syn på hur det svenska samhället har utvecklats. Jag tycker det är väldigt intressant och jag är väldigt glad och tacksam också för att han har gjort det."
" När skrev han detta?
??Ja, det var inte så länge sedan, utan det var ett par veckor sedan.
Efter intervjun fortsätter vi att prata med Jimmie Åkesson och frågar vad han menar med att Per Albin Hansson, som varit död sedan 1946, för ett par veckor sedan har skrivit ett förord till Jimmie Åkessons kommande bok. Har han skrivit några rader själv och undertecknat det med Per Albin Hansson? Jimmie Åkesson svara undvikande och kallar sitt grepp för "okonventionellt". Till slut bekräftar SD-ledaren att han mixat riktiga citat från Per Albin Hansson med egna ord - men skriver under allt med Per Albin Hansson.
??Ja, ungefär så. Så är det"