Inlägg från: Anonym (Prata med bvc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Prata med bvc)

Vilken ålder sova själv?

Jag och min dotter fick aldrig bra sömn när vi delade rum. Jag vaknade av varje ljud hon gjorde och tvärtom.

Så vi pratade med bvc och när hon blev ca 4-5 månader så började hon sova i sitt eget rum. Det har fungerat utmärkt. Vi har kamera med ljud och allt så vi ser henne i sin säng och ändå sedan hon fick börja sova ensam har hon sovit igenom hela nätterna :)

Många vill väl ha barnen inne hos sig längre för de får dåligt samvete av att tänka att deras barn ligger ensamt men som bvc sa till oss så är 4 månader en perfekt tid att börja för sen blir det svårare och svårare.

Men framför allt så gör det som känns rätt för er familj som är säkert för alla :)

• Anonym (Prata med bvc)
    Drottningen1970 skrev 2018-08-02 12:09:47 följande:

Herregud....

Om ditt förhållande inte tål att ni delar rum med ett spädbarn så är det dags att göra slut

Det normala är att ungarna till och från delar både rum och sång i flera år.

Att ett spädbarn under året, som är helt färsk i livet ska sova ensam är fullständigt onaturligt, och det borde alla naturliga instinkter säga åt dig.

Vill du själv sova ensam?

Nej det är inte det "normala" att man delar rum och säng i flera år. Och framför allt är det inte särskilt bra för vare sig barnen eller föräldrarna.

Och försök inte hoppa på mig med dina åsikter. Om du är barnmorska, barnpsykolog eller liknande så gå om din utbildning. Om inte. Så skaffa dig en innan du går på någon annan så jävla hårt med " fakta" du bara tror på.

Ps, jag har inga problem med att sova ensam. Är trygg i mig själv och kan finna ro med mig själv. Kanske för att mina föräldrar lät mig bli självständig och lita på att jag klarar mig själv från tidig ålder?
Svar på tråden Vilken ålder sova själv?