• Meriall

Tycker du en konstgjord rumpa kan vara snygg? (AI och sexbots)

Trodde jag skulle få se en robotrumpa och så var den animerad från något spel. Blev besviken. Det där är ju lååångt från en sexbot.

Sedan sexbots är väl en sak men ger man dem riktig generell AI så bör de väl få egna rättigheter och inte ses som slavar längre?

• Meriall
    Anonym (AI framtid) skrev 2018-07-31 10:05:09 följande:

För det första finns det inga officiella siffror på hur många män det är som går till horor, så det vet varken du eller jag. Det finns däremot siffror på att en majoritet män tycker att de har för lite sex i sina förhållanden. Det innebär alltså att det finns ett behov som inte tillfredsställs.

Naturligtvis finns det även många män som lever sexuellt frustrerade i sina förhållanden, men som är för fega för att erkänna det.

Sedan undrar jag på vilket sätt det är patetiskt att knulla horor (i andra länder där det är lagligt)? Baserar du det på din egen moral, eller vad har du för argument? Om ens egen tjej inte vill ha sex tillräckligt ofta är det klart att man söker andra vägar som tillfredsställer behovet.

Sedan undrar jag också om du inte tycker det är bättre med en framtid med AI sexbots som ersätter riktiga horor och människohandel?

Och ja det känns lite patetiskt att ligga med någon som inte tänder på en... inte omoraliskt, bara sorgligt.

Pratar om prostituerade nu, inte sexbots.
  • Meriall
    Anonym (AI framtid) skrev 2018-07-31 12:03:06 följande:

Det är en konstgjord rumpa som ser ut som en kvinnorumpa.

Varför ska AI sexbots ha egna rättigheter när de inte är människor? Poängen är ju att de ska vara sexslavar åt män vars flickvänner inte vill ha sex tillräckligt ofta.

På det sättet skulle man, tror jag, eliminera en stor del av behovet för människohandel med horor.

Den är ju gjord i en dator. Säger inget om hur det blir eller ser ut om man bygger en riktig i verkligheten. Det hade varit intressant att se.

Jag tycker man ger rättigheter baserat på hur medveten en varelse är. Djur anses ju ha medvetanden men inte vara lika medvetna som människor och därför har de vissa rättigheter och man får inte ha dem som sexslavar.

Har AIs medvetande vilket skulle göra dem intressantare på alla sätt så behöver de ju rättigheter också.

Du inser väl också att de inte skulle ses som "sexleksaker" särskilt länge om de hade riktig AI. Män (och kvinnor) skulle bli kära i dem liksom och inte vilja behandla dem som slavar. De flesta människor är inte så onda/ego till sin natur utan vill behandla saker bra.

Men ja; det skulle säkert minska efterfrågan till mänskliga prostituerade.
  • Meriall
    Anonym (AI framtid) skrev 2018-07-31 12:36:36 följande:

Ja, men AI görs också i en dator. Och ska man skapa en sexbot måste man göra en datormodell innan man börjar bygga den. Så jag ser inte vad det är som är konstigt med bilden i OP, i detta sammanhang.

Fast djur kommer aldrig behandlas lika väl som människor. Många djur använder vi som rena slavar, till exempel polishundar. Dock är djur levande till skillnad från sexbots. Det är där jag drar gränsen.

Jag tror inte män skulle byta ut kvinnor mot sexbots, däremot tror jag de skulle fungera som ett komplement. Kvinnor vill inte ha sex lika ofta, och då kommer sexbotten till pass för att tillgodose mannens behov.

Nej alltså det är enorm skillnad tex mellan animerade ansikten man gjort i en dator eller de man lyckats bygga. Hade ju varit fint om korrelationen var större men vi har inte den teknologin än. I verkligheten måste man ju tänka på att materialen ska se rätt ut och kännas rätt, den måste fungera rent mekaniskt att röra sig etc. Det är ju inget problem i datorn. Men visst du kan väl se bilden som en utopi hur du vill att det blir i framtiden men vi är ju långt därifrån nu...

Hade varit kul att se var vi är nu.

Vad innebär det att vara levande för dig då? Det är ju medvetandet som är grejen. Vi behandlar högre djur tex apor och även hundar etc bättre än lägre djur tex mygg och sånt. De är lika levande men vi tror att de högre djuren har högre medvetande. Det är därför vi gör så.

AIs kommer att verka medvetna oavsett om de är det eller inte och det kommer att påverka människor så att folk kommer vilja att de ska ha rättigheter etc oavsett vad de själva säger. Men blir de medvetna (vi vet ju inte vad medvetande är men man tror ju att AIs skulle kunna bli det) och själva kräver rättigheter kommer de ju få detta också så vi slipper ett AI-uppror typ westworld.

Det kommer bero på mannen och hur realistiska sexbottarna är. Jag antog att de skulle vara ganska realistiska och inte se typ plastiga ut? Isf kommer män bli kära i dem. Inte alla män men en hel del män. Ser de ut och beter sig som människor så kommer inte våra hjärnor emotionellt kunna ta till sig att de inte är människor.
Svar på tråden Tycker du en konstgjord rumpa kan vara snygg? (AI och sexbots)