• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Inalina skrev 2018-09-03 14:09:40 följande:

Ok! hehe nä de kan inte se något om kvaliteten då det endast är äggblåsorna de kan se på ultraljudet ;) men det är säkert 5 guldägg då du ändå lyckats bli gravid och fött barn tidigare  Oroa dig inte, allt kommer gå bra!!! kram

Det var många år sedan o nu är det inte med samma man.
  • mammsen79
    mammsen79 skrev 2018-09-03 14:17:34 följande:

Det var många år sedan o nu är det inte med samma man.

Tack för omtanken kram
  • Cnia

Hej alla!

Efter dagens äggplock blev resultatet 10ägg, får veta imorgon hur många befruktade. Plocket hade tydligen varit mycket smärtsamt, fått höga doser av både fentanyl, propofol och midazolam, så jag minns inte ett dugg :) hade t.o.m tuppat av och slutat andas en kort stund. Men är så himla nöjd med personalen som gjorde detta till en bra upplevelse för mig, de var så fina på alla sätt! Nu håller jag tummarna för många befruktade ägg :)

• Hontmail
    Percafluviatilis skrev 2018-09-03 11:41:24 följande:

Aha, du menar så! Ja, jag kan inte fatta hur de kan leverera i den situationen alltså. Varit livrädd att min man inte ska lyckas men det verkar vara vårt allra minsta problem hittills :'D Gick det bra för er?

Ja tack det gick bra! Förra gången fick jag bara ut 3ägg och denna gång 6ägg. Dessutom kändes knappt äggplocket och gick mycket snabbare. Jag har struntat i att ta både Citodon och Alvedon efteråt. Gör inte ondare än mensvärk. Riktigt lyckat än så länge.

Ja man fattar inte hur de lyckas göra det där. Det var en kille som svimmade vid äggplocket däremot. Inte min man som väl var.
  • Liten elak och intelligent
    mammsen79 skrev 2018-09-03 14:00:39 följande:
    Stort lycka till. >3 har du gjort det här förr? Hur många ägg såg dem?
    Tack <3 Ja, en gång innan. De har sett drygt 20 äggblåsor varav 17 större. 
  • Liten elak och intelligent
    mammsen79 skrev 2018-09-03 16:39:32 följande:

Är det ett ägg per blåsa?

Nej, det kan vara det. Men det kan finnas många tomma också. Det vet man inte innan.

Förra gången fick jag göra coasting i fyra dygn (vilket är lång coasting) pga för höga östrogenvärden och många blåsor. Då sade de att det tillbakabildas ägg och bara de starkaste fortsätter utvecklas. På 25-30 blåsor fick jag ut endast sju ägg. Men det berodde troligtvis på coastingen då. Hoppas på bättre resultat denna gång.

• hoppas 2014
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-03 17:25:15 följande:

Jag har. Tre barn.

Jag har 1 barn sen tidigare, med hjälp av IVF.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018