IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hej! Hoppas det går bra att jag hoppar in här!
Jag tror att jag ska få påbörja min tredje ivf snart, väntar bara på att mensen ska börja så får jag se om det blir långa eller korta metoden. Hoppas på korta, fick så dåligt resultat på sista som fick avbrytas med långa metoden och fostimon 450ie. Hade bara två st äggblåsor :(
Är det någon som vet vilken metod som är bäst om man har lågt amh (har 0,69) ? Läser olika överallt
Nej det tar inte kortare tid att ta ut äggen. Äggen växer inte fortare på svårstimulerade patienter snarare tvärt om. Oftast växer de långsammare och ofta behövs längre antal dagar med sprutor.
Har du bara 3st äggblåsor fortsatt på måndag är risken väldigt stor att du bara får 3st +/- 1 ägg vid äggplock.
Men du är inte uppe i en stor dos hormon än utan har en normal dos. Så det kan hinna pluppa upp fler ägg till på måndag.
Hej! Hoppas det går bra att jag hoppar in här!
Jag tror att jag ska få påbörja min tredje ivf snart, väntar bara på att mensen ska börja så får jag se om det blir långa eller korta metoden. Hoppas på korta, fick så dåligt resultat på sista som fick avbrytas med långa metoden och fostimon 450ie. Hade bara två st äggblåsor :(
Är det någon som vet vilken metod som är bäst om man har lågt amh (har 0,69) ? Läser olika överallt
På grund av min historia så ville de sätta in på dag tre istället för dag fem som de brukar. Många av mina embryos/blastisar tacklar av och dör i labbet tydligen.
Generellt sett kan de få ut som nu då 28blåsor och hälften blir befruktade ungefär 14st. Sen brukar det bara bli 1-2 kvar dag fem. Förra omgången i våras så ringde de när jag var på väg för återförande och sa att det blir inget för inget har utvecklats som det skulle.
Därför chansade de på att ta ett nu dag tre och fortsätter odla de andra. Livmodern är förhoppningsvis bättre än labbet
Spännande se hur det ser ut i morgon tagit sprutor i 11 dagar nu suck
Ja det är normalt och jag antar det blir ytterligare ett ultraljud?
De ringer dagen efter äggplock och berättar hur många ägg som blivit befruktade. Då får ni reda på vilken dag det blir återförening. Du får ett 3dagars på måndagen om det är färre än 5st befruktade ägg får du en blastocyst på onsdag. Om du gör äggplock en fredag vill säga.
Tack för svar! Ja vi ska tillbaka på tisdag för ett andra ultraljud. Spännande tider nu!
Lycka till! <3
Ikväll börjar vi med sprutor! Fick mens i lördags men den var segstartad och kom inte igång rejält förrän på kvällen så sköterskan flyttade gårdagens sprutstart till idag istället. Nu hoppas jag att kroppen är redo och att det är vänster äggstock som är igång denna månaden då den ger flest ägg. Hoppas på att klämma fram tre fina blåsor med ägg! Då är jag mer än nöjd.