• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Hontmail

Skrev för ett tag sen i tråden och var rätt nedbruten över att min man inte skulle vara delaktig i processen annat än vid äggplock och återförening pga hans chef blir sur på frånvaro.

Jag blev förbannad och satte ner foten. Ska vi ha ett barn tillsammans så måste han vara delaktig. Min man fick gå in och prata med chefen. Det visade sig att chefen blivit pappa efter fyra ivf behandlingar med frugan och han hade mer än förståelse till att min man behövde ta ledigt. Tänk hur det kan bli!!

Nu har han varit med på alla delmoment och på måndag blir det äggplock.

• Akira Öken
    Cnia skrev 2018-08-30 00:56:01 följande:

Hoppas på det bästa, ska in för ny kontroll på fredag. Har mått ganska kasst, totalt slut, orkar inte göra någonting vilket läkaren sa berodde på höga östrogenhalter. Svimfärdig och liksom snurrar i huvudet när jag är uppegående. Annars bara lite molvärk över äggstockarna. Har mestadels legat på soffan i en vecka, tur jag fortfarande har semester.

Bra att de har koll på dig och skönt att du inte har så ont! Men, inte ska du väl ligga hemma och vara sjuk på din semester? Tycker gott du kan sjukskriva dig så att du kan använda semesterdagarna till trevligheter och vila istället.
  • Akira Öken
    Hontmail skrev 2018-08-30 14:43:32 följande:

Skrev för ett tag sen i tråden och var rätt nedbruten över att min man inte skulle vara delaktig i processen annat än vid äggplock och återförening pga hans chef blir sur på frånvaro.

Jag blev förbannad och satte ner foten. Ska vi ha ett barn tillsammans så måste han vara delaktig. Min man fick gå in och prata med chefen. Det visade sig att chefen blivit pappa efter fyra ivf behandlingar med frugan och han hade mer än förståelse till att min man behövde ta ledigt. Tänk hur det kan bli!!

Nu har han varit med på alla delmoment och på måndag blir det äggplock.

Bra gjort! Tänker att det är så viktigt att stötta varandra under de olika momenten i processen. Tycker inte att man ska behöva gå igenom det själv om man lever i en relation.
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-30 13:56:27 följande:

ja håll mig uppdaterad med dina glada gubbar  

antar att du menar 10 mil till kliniken ;) , min man får vara min stöttepelare i det här, känns faktiskt helt ok att vi kör detta själva utan någon annans inblandning - det är mest min man som håller hårt på integriteten och inte tycker någon annan har med detta att göra- så jag respekterar det när det handlar om oss båda.

äter du några andra vitaminer eller så som tillskott? förutom ev folsyra?

Haha oj, ja precis, jag menar 10 mil förståss. Annars hade det vart nära och bra ;)

Så känner vi med, ingen som har med saken att göra. Däremot om folk skulle frågat sen varför det dröjt så länge eller nått (om och när vi nu lyckas), vi har vart tillsammans ett par år nu, och även gifta. Så folk har ju lagt en hel del kommentarer genom åren. Men om någon skulle fråga sen när man väl har sin bebis i famnen så skulle jag berätta, inte hela storyn kanske, men att det är ett "ivf-barn", därför det dröjt, typ... så kanske dom får en tankeställare..

Äter folsyra gör jag, och multivitamin typ. Och järn när jag har mens pga dåliga värden, även innan påbörjad ivf.. Äter du något tillskott?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-30 15:28:13 följande:
    Haha oj, ja precis, jag menar 10 mil förståss. Annars hade det vart nära och bra ;)

Så känner vi med, ingen som har med saken att göra. Däremot om folk skulle frågat sen varför det dröjt så länge eller nått (om och när vi nu lyckas), vi har vart tillsammans ett par år nu, och även gifta. Så folk har ju lagt en hel del kommentarer genom åren. Men om någon skulle fråga sen när man väl har sin bebis i famnen så skulle jag berätta, inte hela storyn kanske, men att det är ett "ivf-barn", därför det dröjt, typ... så kanske dom får en tankeställare..

Äter folsyra gör jag, och multivitamin typ. Och järn när jag har mens pga dåliga värden, även innan påbörjad ivf.. Äter du något tillskott?
    vi har vart tillsammans över 8 år och gifta i 3, så ja folk undrar nog men det får de fortsätta att göra ;) äter bara folsyra, men det har jag gjort till o från i 7 år sedan jag slutade med ppiller så jag misstänker att kroppen har en rätt bra reserv vid det här laget ;)
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-29 19:09:10 följande:
    Jag hoppas så mycket att du har rätt!
    Har du haft ÄP än...? Hur gick det??Glad
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-08-30 15:49:34 följande:

Har du haft ÄP än...? Hur gick det??

Nope, det är imorgon. Men de ringde nyss och bad oss komma nästan två timmar tidigare. De ska tydligen undersöka mig och ta blodprover innan.
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-30 15:42:47 följande:

vi har vart tillsammans över 8 år och gifta i 3, så ja folk undrar nog men det får de fortsätta att göra ;) äter bara folsyra, men det har jag gjort till o från i 7 år sedan jag slutade med ppiller så jag misstänker att kroppen har en rätt bra reserv vid det här laget ;)

Ja precis. Vad svarar du i dagsläget om någon frågar? Hur gammal är du om ja får fråga? :)

Alltid bra med reserver ;) kroppen behöver det. Och ännu mer nu under försök att få barn såklart.
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-30 15:54:29 följande:
    Nope, det är imorgon. Men de ringde nyss och bad oss komma nästan två timmar tidigare. De ska tydligen undersöka mig och ta blodprover innan.
    Ok, bra de är förberedda på alla sätt! hejar på härifrån Glad
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-30 16:31:20 följande:
    Ja precis. Vad svarar du i dagsläget om någon frågar? Hur gammal är du om ja får fråga? :)

Alltid bra med reserver ;) kroppen behöver det. Och ännu mer nu under försök att få barn såklart.
    jag säger typ att vi inte har nån brådska, vill hinna resa o leva lite innan... och att jag inte har så stor barnlängtan.. (euhm men eller hur!!!Skrikandes!) 

men har inte så många som frågar just nu vilket är skönt. jag är 34! själv då? 
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018