Iowhannah skrev 2018-09-15 10:33:15 följande:
Dagtid äter hon var tredje timme, samma tider som sonen vill äta dessutom. Men hon har lite problem med magen och det kan vara det som spökar, hon äter inte alls så mycket som hon borde göra för sin ålder (enligt BVC). Man skulle ha en babyvåg hemma så man kunde ha koll, BVC säger att det bara är att svänga förbi där och väga men för oss, som har en halvtimmes bilresa in till stan, är det verkligen inte så bara.
Har ni andra fått tillbaka mensen än? Jag hade avslag i ca fem veckor och sedan kom mensen lite mer än två veckor efter. Jag hade förväntat mig en syndaflod, det hade jag när sonen var bebis (det bokstavligen rann längs benen så fort jag tog av mig trosorna), men nu är det inte ens lika mycket som en vanlig mens. Jättekonstigt. Och här hade jag laddat upp med flera paket nattbindor liksom...
Jag såg faktiskt en babyvåg på mediamarkt när vi var i spanien :) Den var dyr!
Ger du Sempers magdroppar? Jag märker stor skillnad på sonen när han får det och när han inte får det. Men om hon inte får i sig så mycket varje gång ni matar kan ni inte då ge lite mindre men oftare?
Jag har inte fått någon mens än och hoppas att jag slipper det. Om 2 veckor ska jag sätta in en hormonspiral och bm sa att det är vanligt att man inte får blödningsproblem om mensen inte kommit igång när man sätter in den. Så jag hoppas att jag slipper blöda alls.
Jag minns att min mens blev mer riklig efter 1:a förlossningen men att det inte ändrade sig särskilt mycket efter andra. Men det är ju skön att du inte blöder så mycket :)