Edward väger nästan 10kg och jag tycker han är supertung. Vad använder du för sele? Jag har en babybjörn som E totalvägrar och har gjort från start. Det som räddar mig är att han tycker det är helt ok att sitta i matsolen och greja. Så då kan jag passa på att diska, tvätta, dammsuga eller vad som nu behövs. Annars skulle jag inte få något gjort. Det enda jag nojjar över är ju att han aldrig kommer börja krypa när han enbart vill vara i famnen eller sitta i soffan. Hehe
När det gäller maten så äter han inte speciellt mycket. Äter någon sked eller två av det som serveras. Annars ammar jag bara. Majskrokar köpte jag för att testa och för att eventuellt få lite lugn och ro under middagen men det gillades inte. Så jag skippar det.
Gröt hatar han och vägrar gapa och bara spottar ut så det skippar jag också. Han gillar vår mat som vi äter pch sen gillar han Hipps burkmat. De smakar mer än Semper och nestle så vi kör lite med sån mat. Men som sagt, han ammas mest. Han blev ju så förstoppad också så nu har han knappt fått någon mat de senaste dagarna.
Utöver det så är han superförkyld, han har feber, näsan är igentäppt och ögonen rinner. Jag tycker inte koksalt fungerar särskilt bra och önskar att det fanns någon mild nässpray för så här små. Men men... bara att stå ut.