LissaE skrev 2019-03-25 21:32:38 följande:
O är också lite tjorvig med magen. Väldigt hård. Hur ofta bajsar Edward? Jag ger massa katrinplommon men tycker inte de hjälper så bra. Googlade att päron kan ge bättre effekt så ska köra det ett tag. Vet dock inte vilka mängder som ska till för att få effekt på plommon och pären. Någon annan som vet?
Nu har han inte bajsat på flera dagar. Annars kan han bajsa lite varje dag men bara små hårda pluttar. Han kämpar och kämpar men det kommer knappt något. Jag fick ett telefonnr till en barnläkare som kan skriva ut laxerande. Tänker att det kan vara bra att ha hemma. Jag kör med både plommon och päron men det hjälper nämnvärt. Det enda som hjälper är att minska på maten och amma mer vilket jag helst undviker. Men ibland har det varit nödvändigt.
Inatt sov E lite bättre, vaknade bara varannnan timme.
Edward vill inte dricka ur pupmugg heller. Hehe Men jag tänkte pröva med välling så småningom så att han får vänja sig vid smaken. Jag fortsätter ju gärna amma några månader till men jag önskar att han inte åt så ofta på natten. De målen behöver han ju egentligen inte.
Hur ser era barns mat och sovtider ut?
Edwards ser ut ungefär såhär:
Vaknar ca 06.30
Ammar 07.30
Sover 08.30-09.30
Äter frukt 10.00
Lunch 11.30-12.00
Sover 13-14.30
Ammar 15
Sover 16-17
Middag 17-18
Ammar 19.30
Sover för natten 20.00
Tiderna är inte exakta såklart men ungefär så ser hans dag ut. Jag läste någonstans att en 8-månaders kan börja sova 2 ggr per dag men Edward är helt slut när jag lägger honom så det känns som att 3 sovpass får gå bra ett tag till.