Lillflickan skrev 2018-08-09 19:03:49 följande:
Oj, vad tidigt du ska börja jobba! (Ingen värdering, bara lite imponerad att du orkar) Har du tänkt jobba helt eller ska ni köra halvtid båda två då? Själv tänker jag vara hemma längre, troligtvis till innan sommaren nästa år i alla fall. Sen sugen på att börja på halvtid några månader för att dra ut på det. Största sannorlikhet sista barnet och om jag ska vara ärlig så njöt jag inte av första så mycket som jag borde, var lite för chockad efter det, så tänker försöka njuta mer den här gången. Men man vet aldrig om det blir fler. Mannen köpte att jag inte tänker skydda mig. Men har inte blivit gravid mer än en gång på tio år oskyddat och jag är inte så ung längre så troligtvis kommer det inte ta sig någon mer gång.
Med första barnet så jobbade vi varannan månad och delade på en tjänst, det var så himla skönt så det tänker vi göra den här gången också. Vi har turen att ha exakt samma jobb så vi kan ju göra så, lite lyxigt kan jag tycka :)
Nu har jag inte jobbat sedan 9nde januari, pga sjukskrivning, så det ska nog bli rätt skönt att komma tillbaka ändå.
Jag ska inte heller använda nåt skydd (annat än kondom) framöver. Sambon har bestämt sig för att sterilisera sig, så vi kommer slippa bekymra oss för den biten :)