Twoblirthree skrev 2018-08-08 10:03:17 följande:
Herregud vilken amningshjärna alltså...hade BF den 10/7 men födde den 17/7...känns som en gegga i skallen ibland alltså....;)
Har både sjal o sele. Selen har jag använt några gånger nu men fixar bara den typ 20 min får ont i axlarna sedan (ergobaby 360). Bärsjalen (elleville zara) har jag inte gett mej på ännu, måste få till knytningen.
Oroligheten tror jag hänger ihop mycket med magen. Hon bajsar ju lite flera gånger om dagen och har endel rapar. Inatt och idag har hon inte kräks lika mycket heller så det är skönt.
Det ändrar sig med bebis hela tiden märker man ju. Försöker lista ut om det blir bättre om man gör si el så men bästa är nog att bara acceptera läget o följa med sin bebis. Har lite svårt för det, vill gärna ha kontroll på situationen o det går ju inte riktigt. Skönt att man kan få skriva av sig lite i denna grupp. :)
Hur går det för dej då lowhanna?
Det är jobbigt att man inte kan ha full koll på vad som händer i deras små kroppar men vi har rätt mycket krångel med magen här också. Vi ger magdroppar och olja en gång om dagen och jag tycker iaf att hon både äter och bajsar bättre nu. Hon sover bättre också. På nätterna kan hon sova fem, sex timmar i sträck.
Ja, hur går det för mig? Jag har ont. I natt var jag tvungen att hjälpa sonen flera gånger, först hade han kissat i sängen så jag la ut en handduk och satte på honom en blöja, sedan var jag tvungen att dra in honom ett par gånger när han höll på att kräla ur sängen. Mina handleder fick sannerligen lida för den natten! Dessutom gör morfinet att jag har fruktansvärda mardrömmar så jag sover jättedåligt :/
I morgon bitti är det iaf operationsdags! Ska bli spännande :)