Lillflickan skrev 2018-10-17 23:58:38 följande:
Usch vad tråkigt att lösa om sjuka små bebisar. Hoppas det går över fort.
Min lilltjej växer så det knakar. Börjar oroa mig för om hon går i dopklänningen nästa helg. 3,5 månader nu.
Hon börjar ge lite mer respons nu. Ler med hela ansiktet, skrattar och jollrar. Så kul! Hon har också börjat hitta sin högra hand. Hon för den mot ögat och drar den sen ner till munnen och kämpar för att få in den lilla tummen i munnen. Så sött! Jag blir väckt på natten av ett väldigt högljutt snuttande på tummen. Försöker byta till nappen och det fungerar ibland och ibland blir hon jättearg på mig då.
Magen har varit sämre några dagar. Köpte en ny flaska miniform och tror det har varit lite bättre idag. Hoppas det håller i sig. Så jobbigt när hon skriker av magont.
Handen är väldigt poppis här med. Ofta så slängs nappen ut till förmån för tummen eller några fingrar. Favoritleksaken är också min hand, den kan hon ligga och titta och känna (och smaka) på läääänge :) Jag har också lyckats locka fram några små högljudda skratt, det finaste ljudet i världen!
Det är skitjobbigt att hon är sjuk! Hon är så ledsen mest hela tiden, den glada tiden är inte många kvartar om dagen :( Jättetrött, jätteledsen pga jättetrött, svårt att äta pga jätteledsen, svårt att somna pga jätteledsen, osv osv. Dagtid vill hon bara sova i selen (vagnen funkar ibland) så min rygg är inte superglad längre. Jag ska dessutom helst inte sitta ner med selen på, stående eller gående är det som gäller.