Julibebisar 2018
Vi tar varannan nattning ungefär. Jag ammar i soffan vid 19-19.30 tiden, han somnar aldrig längre när jag ammar för det finns alldeles för mycket att titta på. Sen lägger vi honom i vår sång och ligger bredvid tills han somnar. Det brukar gå ganska fort men i förrgår somnade han sent på eftermiddagen och sov alldeles för länge. Så kl 21 var han superpigg när jag försökte lägga honom. Pust... han somnade 22.20. Men han sover bättre nu. Vaknar kanske 4-5 ggr per natt.
Lowhannah, Edward pussas också. Haha så gosigt men man blir ju så blöt. Han vet också att man vill ha en puss när man frågar ?kan jag få en puss?. Han är så väldigt kramgo, pussig och älskar att bara sitta och mysa.
Annars har vi fullt upp att leta efter lampor, klappa händerna, vinka och prata prata prata. Så tid för att krypa har vi inte!
Han har ju haft såna problem med sin mage också, han har varit så förstoppad. Så till slut så ringde jag till en barnläkare så vi fick komma samma dag. Så nu får Edward movicol varje dag och vi fick även klyx för att ha hemma om det blir nödfall. Känns skönt att ha hemma.
Här finns inte heller tid (eller intresse för den delen, då måste man ju ligga på mage) för att krypa, hon hoppar liksom fram på rumpan. Det är ju också ett sätt, även om det inte går så snabbt, men hon har iaf lärt sig hur hon ska ta sig framåt. Förhoppningsvis släpper ståendet sig snart också, hon försöker resa sig men missar lite att både fötterna ska vara i golvet så det slutar oftast med att hon drasar ner på rumpan igen.