jennie08 skrev 2019-01-03 22:16:49 följande:
Eftersom jag ammar så mycket så hoppas jag att det dröjer lite innan Edward får tänder. Försökte kolla i munnen på honom men jag kan inte se att det är tänder på G. Men han dreglar rejält mycket så det kanske kommer snart.
Hur går det för era små med maten?
Här känns det som att vi tagit ett steg tillbaka. E vill inte ha någonting som har purekonsistens öht. Nu vägrar han gröt och han bara ryser när jag försöker ge honom mango-, katrinplommon - eller päronpure. Funderar på att försöka ge honom lite ersättning till kvällen för att se om han sover lite bättre. Men han har ju vägrat flaska tidigare så det kommer säkert inte fungera. Men jag kan ju alltid pröva.
Testa att ge sånt han kan äta själv! Vi har börjat ge Alice t ex överkokt broccoli och liknande, så kan hon sitta och peta i sig det samtidigt som vi andra äter.
Det går så himla bra med maten här! Hon älskar allt och äter med stor aptit :) Hennes mage har blivit väldigt mycket bättre också, sedan vi började ge mer vanlig mat så har vi kunnat sluta med både Minifom och magdroppar. Som tur är så vill hon fortfarande ha flaska men det märks att hon hellre äter vanlig mat.
Vi märker också av utvecklingsfasen kan jag säga! Så fort det ska sovas så blir det krångel och helst ska hon sova i rullande vagn eller körande bil. På nätterna har hon börjat vakna och gnälla såpass mycket att sambon och hon sover tillfälligt på soffan för att inte störa oss andra. Hoppas verkligen att det går över snart!
Tänder har vi också koll på, hon tuggar på allt och dreglar rätt mycket, men än så länge så har det inte kommit upp nåt. Dock har hon ett rejält bett och kan bita rätt hårt.