Utvandraren2 skrev 2018-08-07 20:56:18 följande:
Det låter kanske lite lite, om jag jämför med min bebisgrupp och mina väninnor. På fyraveckorskontrollen (när hon var 3 veckor och två dagar, vägde hon 3600 någonting. Födselvikt 3075. Men hon gick ned till 2700g de första dagarna på bb. Så har varit lite nojig med vikten, och haft ett väldigt fokus på amning stup i kvarten.
Jag ammar bara, men överproduktion av mjölk ligger i generna.
Iowhannah skrev 2018-08-07 21:40:50 följande:
Det låter lite men om hon följer kurvan och mår bra så behöver du nog inte oroa dig. Kanske att hon ökar massvis om några veckor. Att hon äter så ofta kan ju förvisso innebära att hon inte blir mätt men samtidigt så är det bra för produktionen att hon äter ofta... Vad säger bvc?
Alice var nästan uppe i födelsevikt redan efter en vecka (150 gram på tre dagar), vilket imponerade på mig eftersom sonen tog tre veckor på sig att komma dit (men så var han en kräkis också, det är inte Alice). Nästa besök är på torsdag så då får vi se hur hon ligger till (sambon glömde ta med journalen förra gången).
Twoblirthree skrev 2018-08-07 22:03:47 följande:
Håller med om att det låter lite lite men som nån annan skrev att följer hon sin kurva o verkar må bra så är det ju ingen fara. Ett tips annars är ju att testa o pumpa lite efter att hon ammat (om hon slutar amma nån gång). O sedan även om du dricker bra så drick lite till och ät lite mer snacks så du har energi att producera o så vila när det går. Blev visst fler tips. Hoppas att det känns bättre snart.
Bvc säger att sålänge hon går upp något så är det bra men tycker det är konstigt att hon inte går upp mer med tanke på allt sugande. Hon blir korrigerad i sin kurva då hon var tidig så jag har lite svårt att utläsa den, men sist låg hon på näst understa kurvan på väg ner till understa..
Har i 2 dar försökt amma utan amningsnappen och hon har lättare att få tag nu med lite hjälp av mig, ska till bvc på fredag så får se hur det ser ut då