Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!

Jag är helt seriös när jag påstår att man är helt jävla dum i huvudet om man tror att ?man låter en katt bli vildkatt och hon får sköta sig själv? Är du frisk i huvudet?? Det du talar om är att ÖVERGE ett husdjur som du har ansvar för. Övergivna husdjur far illa, svälter och klarar ofta inte vintern. Hur i helvete kan du ens fråga??

Och nej, jag tycker inte du ska ta hem katten för du är uppenbarligen inte lämpad att ha ansvar för något levande överhuvudtaget. Se till att få katten omplacerad eller avliva i värsta fall.

• Drottningen1970
    kma skrev 2018-07-25 05:31:57 följande:

Oj oj vilken bitter människa. Dina ord säger mer om dig än mig i alla fall. Såklart att jag inte vill överge min katt och låta henne bli vildkatt men att stänga in henne i lägenhet kändes så grymt. Men då ingen annan kan ta hand om henne så ska ju jag självklart göra det.

Ja jag är sjukt bitter över skräpmänniskor som inte tar hand om sina djur utan låter dem gå en plågsam död till mötes utomhus. Det är jävligt SUNT att vara både bitter och asföbannad över en sådan företeelse.
  • Drottningen1970
    kma skrev 2018-07-26 16:37:40 följande:

Ja det är PRECIS det jag menar. Nu är hon ändå van att vara en stallkatt och hur snällt blir det då att ta henne till en lägenhet. Jag hade ju bokat tid för avlivning för att hon inte slutade kissa inne efter att ha provat allt. Men veterinären hade ju ett sånt himla bra hem åt henne istället. Men om veterinärer tycket det är bra för katter att vara stallkatter så är det väl okej då.

Fast katten ÄR inte en stallkatt som får mat vatten, tillsyn, veterinärvård etc.

Stallkatt är nåt HELT annat än en vildkatt lämnad vind för våg. Du slingrar dig. Din stackars katt är hemlös och övergiven.
Svar på tråden Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!