Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!
Hej
Jag har haft en honkatt i 3 år som är så underbar på alla sätt och vis. Medan jag och mitt ex separerade fick hon flytta till mina föräldrar och där efter 1 år och efter att andra katter flyttat till samma område började hon kissa inne. Vi provade med allt men inget hjälpte och det fanns bara ett sätt att göra och det var att göra sig av med henne.
Hon fick flytta till ett hus på landet men där fick hon aldrig vara inne då dom som bor där är allergisk men det var ingen annan som kunde ha henne. Hon blev utekatt och har bara skött sig själv hon har inte trivts på gården så hon bor en bit därifrån men får ingen mat regelbundet. Jag fick tag på henne igår för första gången på över en månad och hon kände igen mig direkt vilket kändes fantastiskt! Jag gav henne mat och hon hade inte ätit på hur länge som helst för hon var helt galen. Men ändå ser hon inte mager ut.
Nu åker jag utomlands ett tag och får tillträde i slutet av september till en stor lägenhet högst upp med inglasad balkong.
Så frågan är nu, ska jag ta hem henne och låta henne bo med mig där hon får kärlek och mat varje dag eller ska jag låta henne bo ute i det fria men där hon får fixa mat själv och ingen kärlek av någon. Känns hemskt båda alternativen att hon ska bli innekatt tills jag köper hus om kanske 5 år men lika hemskt att låta henne bli vildkatt. Hur hade ni gjort??
Jättetacksam för svar! Bara seriösa svar tack!