Inlägg från: Anonym (kattmynta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kattmynta)

Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!

Antingen tagit hem henne till lägenheten och gått ut med henne i koppel varje dag, eller hittat ett seriöst hem på landet åt henne där hon blir omhändertagen väl.
    Oavsett vad så måste du ju såklart ta hem henne redan nu förstår du ju själv. Eller hitta någon som kan ta hand om henne medan du är utomlands. Givetvis ska du INTE låta henne bli vildkatt. Jag hoppas att hon är steriliserad också.

• Anonym (kattmynta)
    kma skrev 2018-07-24 21:30:08 följande:
    Jag kan inte ta hem henne nu då jag inte har ett eget boende än då jag inte får ha djur för hyresvärden annars hade jag självklart tagit hem henne för längesen. Och ja hon är till och med kastrerad och inte bara steriliserad.
    Fast du måste ta hem henne nu på en gång. Du får fixa en plats åt henne att vara på tills du får din lägenhet. Eller skita i vad hyresvärden du har idag säger för du ska ju ändå flytta snart.
  • Anonym (kattmynta)
    kma skrev 2018-07-25 05:48:05 följande:
    Men ni har ju uppenbarligen inte läst hela inlägget. Jag får tillgång till lägenhet i september så innan vintern kommer hon ju självklart att få flytta hem. Jag skulle aldrig låta henne bo ute då såklart! Jag trodde det var djurplågeri att ha katter (som har fått varit ute innan) i lägenheter men då vet jag.
    Du trodde det var djurplågeri att ta hand om en katt inhomhus, men inte att låta den leva som vildkatt i naturen?

Varför skulle det vara djurplågeri att ha en innekatt? Det är ju inte djurplågeri att ha kor i ladugården, hästar i stallet, hunden i huset, kaninen i buren, ormen i terrariet, fisken i akvariet, hönsen i hönsgården etc etc etc så varför skulle det vara fel att ha en katt inne?

Dessutom finns det både sele och koppel att köpa, du kan gå ut med henne flera gånger om dagen om det behövs, som du hade gjort om det varit en hund du haft.
Svar på tråden Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!