Inlägg från: bullen1984 |Visa alla inlägg
  • bullen1984

Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!

kma skrev 2018-07-25 05:31:57 följande:
    Oj oj vilken bitter människa. Dina ord säger mer om dig än mig i alla fall. Såklart att jag inte vill överge min katt och låta henne bli vildkatt men att stänga in henne i lägenhet kändes så grymt. Men då ingen annan kan ta hand om henne så ska ju jag självklart göra det.
    Det är inte ett bittert svar, det är realistiskt. Hur har du kunna ändå att läsa om hur vanligt det är med människor som tex tar sig en sommarkatt och ger den mat på sommaren och sedan drar. Katterna dör på vintern. 
    Du kommer döda din katt, så du vet.
    Det är helt ansvarslöst av dig. Det är ditt husdjur och du ska se till att hon får ett bra hem. Om du inte förstår det så är du som ovan skriver Helt jävla dum i huvudet, och det är ett enkelt konstaterande utan att vara bitter.
  • bullen1984
    kma skrev 2018-07-25 05:48:05 följande:
    Men ni har ju uppenbarligen inte läst hela inlägget. Jag får tillgång till lägenhet i september så innan vintern kommer hon ju självklart att få flytta hem. Jag skulle aldrig låta henne bo ute då såklart! Jag trodde det var djurplågeri att ha katter (som har fått varit ute innan) i lägenheter men då vet jag.
    Jo du skriver att du har två alternativ och det ena är ett hemskt liv i lägenhet och det andra är att hon ska få bli vildkatt. Nu försöker du slingra dig.
    Det är ditt ansvar som djurägare att hitta ett bra hem. Du kan inte ge henne till någon som inte tar hand om henne och sen säga "nu är det ju faktiskt inte MIN katt längre" Ta hand om din kattjävel för i helvete!!! Får hon ingen mat så ska du se till att hon hamnar någonstans där hon får mat! Fattar inte hur man kan vara så jäääävla dum att man ger bort sin katt till nån som inte tar hand om katten.
Svar på tråden Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!