kma skrev 2018-07-26 15:23:22 följande:
Jag letade febrilt efter ett hem åt min katt men det var ingen som kunde ta emot henne. Jag åkte till veterinären där jag hade varit flera gånger innan med henne. Nu skulle hon äntligen få ro och somna in tänkte jag men icke veterinären ville inte avliva utan hon kände några på landet som hon sa kunde ta hand om min katt. Jag blev ju överlycklig men sen när jag hälsade på katten fick jag se att hon blev en stallkatt. Jag var där varje dag hela 2 veckor och såg till att hon fick mat och vatten. Men sen sprang hon bort och var borta i över en månad. Och nu såg dom henne igen. Jag var dit igen med mat och vatten då inte dom andra ägarna får tag på henne och då min katt är rädd för dom. Lyckligtvis är det en granne till dom som ger min katt mat. Och jag kan inte ha katten hos min hyresvärd och håller på kollar efter andra som kan ha henne men det finns ingen :(
Kan man lämna in katten på katthemmet och hämta henne när jag ska flytta eller blir hon automatiskt deras katt då?
Snälla säg inte att jag inte bryr mig och tar ansvar för det vet ni inget om det är bara fördomar.
Katthem är till för hemlösa katter, inte för katter som har en ägare. Visst kan du fråga om dom tar emot henne mot betalning och att du betalar veterinärkostnaderna men klarar hon av att sättas i karantän i en liten bur? Bäst är ju att du lämnar henne på ett pensionat med tillgång till utebur tills du får din lägenhet eller att du struntar i resan och hälsar på dagligen och matar din katt där den befinner sig nu.