Inlägg från: Anonym (Skärpning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skärpning)

Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!

kma skrev 2018-07-25 05:50:35 följande:
    Men ni har ju uppenbarligen inte läst hela inlägget. Jag får tillgång till lägenhet i september så innan vintern kommer hon ju självklart att få flytta hem. Jag skulle aldrig låta henne bo ute då såklart! Jag trodde det var djurplågeri att ha katter (som har fått varit ute innan) i lägenheter men då vet jag.
    kma skrev 2018-07-25 05:48:05 följande:

Men ni har ju uppenbarligen inte läst hela inlägget. Jag får tillgång till lägenhet i september så innan vintern kommer hon ju självklart att få flytta hem. Jag skulle aldrig låta henne bo ute då såklart! Jag trodde det var djurplågeri att ha katter (som har fått varit ute innan) i lägenheter men då vet jag.

Och förresten så är hon inte min längre för hon har fått ett nytt hem men dom verkar inte engagera sig så mycket, jag åker dit med mat åt katten i tid och otid så säg inte att jag inte förstår för oj vad jag bryr mig om den där katten.

Dina ursäkter håller inte. Du lämnade bort din katt till några som inte tar hand om den... Det är du som gjort det! Bryr man sig så kollar man noga upp vem man lämnar sin katt till! 

Katten kissade inne hos dina föräldrar. Ok. Inte trevligt men man kollar då upp varför den gör det, om det var pga nya katter i området eller inte så finns det alltid saker man kan göra för att hjälpa katten att inte göra det! 

DU har nu fångat in katten. Var skall stackaren vara tills du får lägenhet tycker du? Det är olagligt att överge katten ute i naturen. Du får helt enkelt inte låta den vara en vildkatt. Inte ens en månad! Du får helt enkelt skaffa kattpensionat medan du är borta. Sen bör du ge katten till ett katthem så de kan hitta en vettig ägare till katten. 

Och du... skaffa inga mer djur någonsin! Du verkar inte ha koll på vad som krävs som djurägare och vilket ansvar du faktiskt har! 

Svar på tråden Ska jag låta katten vara vildkatt eller låta henne bo i stor lägenhet och vara innekatt, snälla hjälp!