• Diana05

Rädd 1 åring?

Hej!

När vi var på lekplatsen så sprang en 7 åring fram och kramade vår 1 åring och ville hålla handen för att sedan leka och busa. H*n blev jätterädd och jag tog upp och tröstade. Föräldern gjorde eller sa inget bara glodde i sin mobil.

En annan gång sprang en 4 åring fram och gjorde liknande men då sa föräldrarna till att nej rör inte var försiktig!

Sedan blir h*n lätt rädd när nytt folk ska hålla på och bära, pussa krama.

Min fråga: är det mitt ansvar att säga till andra barn att nej rör inte mitt barn, h*n vill inte?

Ska jag bara ta mitt barn och trösta som jag alltid gör eller låta vara bland folk h*n inte känner? Trots gråt eller h*n gnyr.

Varför blir h*n så rädd? Normal reaktion? Givetvis skulle jag själv bli livrädd om någon sprang och höll hårt i mig och kramade som jag inte känner eller inte vill.

Men varför gör andra föräldrar inget?

• Svar på tråden Rädd 1 åring?
  • Diana05

Självklart skyddar jag mitt barn. Blir bara så paff när barn kommer springande och föräldrarna bara sitter och glor i sin telefon, och att jag får läxa upp det än att föräldern har koll och uppfostrar sitt.

Umgås med andra barn har det först nytta av kring 2-3 års ålder. Men vi träffar andra barn dock till folk vi känner och där sätter föräldrar gränser när det är framfusigt eller taskigt.

Svar på tråden Rädd 1 åring?