• klyban

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-14 21:51:35 följande:
    Svaret blir missvisande om inte du inte har förstått vilka premisser din fråga grundas på. Det är som sagt meningslöst då du endera inte vill eller kan reda ut vad du menar och varför du menar det du bygger frågan på

Det blir inte missvisande du då äger rätten och svara som du vill på frågan.
    Och som jag sagt, jag bygger frågan på när du anser denna taktik är fallerad eller åtminstone mindre lyckad.
    Det vill säga vad du anser, inte att tvinga in dig och svara efter angivna premisser.
    Den rätten ger jag dig och inom ramen för frågan.
    Sen är du välkommen att lägga till annan information om du önskar, för det gör jag ofta även om jag svarar på nått helt annat också.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-14 22:32:21 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror 

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande webbpanel? Jag känner en person som har 10.

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga bort sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2% 

yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

I Juni var undersökningen på 28,5% och Januari 2016 var det 28,8%.
    Så påståendet stämmer av Olle.p.

Även får vi inte glömma bradley effekten.
    Även får vi inte heller glömma att Yougov väljer vem som ska få svara på dessa undersökningar.

F. Hur kan ni förhindra att människor – exempelvis med extrema politiska åsikter av ett eller annat slag – går med i YouGovs panel för att påverka era resultat?

S. När vi genomför politiska opinionsundersökningar är de allra flesta deltagarna sådana som vi rekryterar via andra noga utvalda källor. Vi granskar dessutom noga den minoritet som spontant registrerar sig på YouGovs webbplats, och om vi skulle upptäcka några plötsliga avvikelser i deras beteendemönster har vi möjlighet att utesluta dem ur våra undersökningar.
    Man bör betänka att en organisation som vill ”flytta” våra resultat väsentligt åt något håll skulle behöva infiltrera mer än 1 000 respondenter. Ett sådant försök skulle vi avslöja direkt.

F. Hur kan jag lita på att YouGovs undersökningar genomförs på ett korrekt sätt?

S. YouGov är medlem i branschorganisationerna SMIF och ESOMAR och följer dess regelverk.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-14 22:32:21 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror 

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande webbpanel? Jag känner en person som har 10.

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga bort sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2% 

yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

F. Hur kan ni förhindra att människor ? exempelvis med extrema politiska åsikter av ett eller annat slag ? går med i YouGovs panel för att påverka era resultat?

S. När vi genomför politiska opinionsundersökningar är de allra flesta deltagarna sådana som vi rekryterar via andra noga utvalda källor. Vi granskar dessutom noga den minoritet som spontant registrerar sig på YouGovs webbplats, och om vi skulle upptäcka några plötsliga avvikelser i deras beteendemönster har vi möjlighet att utesluta dem ur våra undersökningar.
    Man bör betänka att en organisation som vill ?flytta? våra resultat väsentligt åt något håll skulle behöva infiltrera mer än 1 000 respondenter. Ett sådant försök skulle vi avslöja direkt.

F. Hur kan jag lita på att YouGovs undersökningar genomförs på ett korrekt sätt?

S. YouGov är medlem i branschorganisationerna SMIF och ESOMAR och följer dess regelverk.

Endast för göra det tydligt mellan fråga och svara av Yougov och dessa undersökningar.
    hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-15 19:17:23 följande:

Du kan ju slå dig ihop med klägget och leva i retro-2106

Men vi har i närtid också, så sent som Juni 2018, Juni 2018 känns inte så retro.
    yougov.se/news/2018/06/25/sd-storst/
    Och som du ser där så är SD siffra 28,5 då,(Endast 0,3% ifrån "retro" undersökningen).
    Det kommit en undersökning efter detta som ligger på i Juli där hade man siffror på 21,8%

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-15 19:38:25 följande:

Jag såg siffror ifrån 2016 som visar exakt den siffran, så kan du förklara hur det är bättre än deras egna siffror?
    Så WoW?
    Vill du ha en medföljande länk också?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-15 21:41:27 följande:
    På Aktuellt i SVT alldeles nyss:
    Ung Vänster har uppmanat sina medlemmar att störa SD's torgmöten, och man fick se hur de gjorde det mycket svårt för Jimmie att föra ut något budskap.

En polis i reportaget: "Man får inte hindra någon att föra fram sitt budskap, men man får uttrycka sina känslor när talaren är tyst".

Ung Vänsters representant: "Det handlar inte om att tysta någon, det handlar om att protestera mot rasism!"

Goddag yxskaft säger jag!
    Ung Vänsters medlemmar verkar helt hjärntvättade:
    "Vi tycker att ni är rasister och därför har vi rätt att göra vad vi vill!".

Vad Ung Vänster inte inser är att de ger SD ännu fler röster.
    Det är samma effekt som när de rev ner SD's affischer i en tunnelbanestation, man blir arg pga deras odemokratiska beteende. Helt klart gynnar det SD.
    Man får väl hoppas man returnerar tjänsten, så kommer man få reda på hur hemskt det är att störa demokratin.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-15 22:05:31 följande:
    Kräket står och uppmanar sina partivänner att med alla medel störa SD:s valmöten. Ännu mer pinsamt att han i nästan varje mening anklagade SD för rasism och nazism utan att programledaren sa emot.
    Det stämmer dock i en del fall.
    hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-15 23:39:28 följande:
    Men svenska folket röstar inte på SD. Svenska folket röstar på alla partierna och de andra partierna vill hellre bestämma själva hellre än låta SD bestämma. Det är därför folk har röstar på dem och inte på SD. Det kallas demokrati.

Dock finns det många sympatisörer för SD, då folket(som inte är 100%, utan rätt stora delar av den som anser vårt samhälle klarar inte mer invånarantal för tillfälligt).
    Vi ser ju att siffrorna närmar sig 30% i undersökningar, sen om de är 5% lägre så är det fortfarande 1/4 av befolkningen och det är miljoner.

Men ser man folket som samtliga 100%, ja då har du rätt alla dagar i veckan Skrattande

hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?