Inlägg från: Anonym (aldrig SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig SD)

SD varför är du för / emot?

Jag har inte skrivit något om varför jag inte kommer rösta.

Här kommer mina argument emot: (var och en på denna lista skulle enskilt göra att jag inte kan rösta på ett sådant parti)

De har en väldigt nära i historien rasistisk bakgrund. Jag har väldigt svårt att tro att de skulle ha "tvättat" bort dessa element helt och hållet än.
    Dessutom visar det sig gång att många medlemmar fortfarande har dessa åsikter. De är inte regeringsmässiga i meningen att deras program inte sitter ihop. De har inte tillräckligt med kunniga människor i sitt parti, eller en realistisk ekonomisk politik,
    De har de flesta partiavhoppen (utslängningar) De vill inskränka kvinnans rätt till sin egen kropp (inkluderande abort) etc
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-16 17:25:33 följande:
    Fast dom barnen blir ju också vuxna någon gång och blir de uppfostrade med genus pedagogiken finns risken att de börjar klä sig så även som vuxna. Så det är inte helt omöjligt eller ovanligt att de kommer det. Det vissa glömmer är att tänka längre än näsan räcker
    Kan du förklara vad risken med att klä sig så består i?
    Vill du bestämma hur andra ska klä sig?

För mig är det inte ett problem om någon skulle klä sig så.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-16 18:03:59 följande:
    Skitsnack. Det är tvärtom, bidragstagandet är större än någonsin förr och kommuner fattigare. Dom flesta bidragstagare är nyanlända. Jag försörjer alla tillsammans med andra skattebetalare
    Du har fel.
    Du är som andra SD-anhängare inte så bra på det där med fakta.

www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/hushallens-ekonomi/amnesovergripande-statistik/hushallens-ekonomi-allman-statistik/pong/statistiknyhet/antal-personer-forsorjda-med-sociala-ersattningar-och-bidrag-2017/
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (xyz) skrev 2018-07-16 18:17:20 följande:
    Hur skulle det vara om du läste det som du själv länkar till?

"Personer med etableringsersättning ingår endast om de deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program.".

Där kan regeringen gömma undan de flesta asylsökande utan att de syns i statistiken. Det är inte förvånande eftersom Socialdemokraterna tidigare förtidspensionerade personer på löpande band för att de skulle försvinna ur arbetslöshets-statistiken.
    Men vi pratade ju om bidrag, inte om ersättningar.

Etableringsersättningen är inte så stor att den tillsammans med bidragen når upp till 90-talets nivåer.

Så oavsett om vi tar med etableringsersättningen (utan att ta med 90-talets motsvarighet till etableringsersättning) så har skribenten fel.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (xyz) skrev 2018-07-16 18:17:20 följande:
    Hur skulle det vara om du läste det som du själv länkar till?

"Personer med etableringsersättning ingår endast om de deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program.".

Där kan regeringen gömma undan de flesta asylsökande utan att de syns i statistiken. Det är inte förvånande eftersom Socialdemokraterna tidigare förtidspensionerade personer på löpande band för att de skulle försvinna ur arbetslöshets-statistiken.
    och länken för att visa vad jag skriver:

www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AA__AA0003__AA0003G/IntGr4RikKON/table/tableViewLayout1/
  • Anonym (aldrig SD)

Jag tycker att denna tråd visar med all önskvärd tydlighet att min inställning till de som röstar på SD stämmer.

Så mycket felaktigheter som skrivs helt utan faktakoll är för mig helt otroligt.

• Anonym (aldrig SD)
    nihka skrev 2018-07-16 18:41:54 följande:
    Det är för att SD känner sig nervösa för hur de nya (utbrytar)partierna kommer att gå.

De nya partierna som vill in i riksdagen kommer att stjäla limelighten och väljare från SD.
    Jag är mest orolig för hur de nya extremerna, som "Alternativ för Sverige" och "Nordiska MotståndsRörelsen" normaliserar SD.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-16 22:36:15 följande:
    För oss betyder det mycket ekonomiskt att vi själva får välja som vi vill. Vi kan väl själva få avgöra vad som är bäst för oss. Det där med att staten ska välja vad som är bäst för mig är jag mycket motstridig till.
    Jag är kvinna, men man kan ju ekonomiska avtal internt i familjen som gynnar även kvinnan.
    Sockerskatt och andra liknande skatter har också avsikt att staten väljer åt mig. Dumheter.
    Men staten ska välja abort eller inte abort åt dig, det var ok?

För det är vad som står i SDs program angående abort.
    Det har inte att göra med fostrets ålder utan att kvinnan inte rätten att bestämma själv.
    Det är en morallag de vill införa, det är inte "sänka abortgränsen till samma som övriga EU", som du skrev..

"För abort efter den 12:e veckan till följd av medicinska eller andra tungt vägande skäl ska det krävas tillstånd av Socialstyrelsen"

Så det är inte ett medicinskt utlåtande som är avgörande utan ett socialpolitiskt.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-16 22:29:04 följande:
    Tror det finns rasister och det ena och det andra i alla partier. För mig är det viktigt att det inte står i partiprogrammet idag, och att några tydligt rasistiska profiler är ute ur partiet nu.

Det är tydligt att Jimmie har ändrat uppfattning,och som partiledare är det ju det han står för som genomsyrar partiet mest.

SD tar upp viktiga och obekväma frågor som inte är populära att ta upp i vår PK media och övriga politik, det är viktigt för mig när jag ska rösta. Om inget annat parti tydligt tar avstånd för hur invandringspolitiken skötts hittills, så finns det inte så mycket att gå på. Det är ett faktum vad som hänt i min hemstad Malmö, och hur andra svenska förorter förändrats, och att man nu plötsligt inte vill registrera bakgrund av kriminella är ju sjukt. Tack o lov har Malmö inte blivit no go zone, men det är på grund av att vi i rosengård och generellt i stan har många andra grupper, än just de senast anlända.
    Det finns säkert rasister i andra partier också, det är jag övertygad om.
    Däremot så finns det inga i de andra partierna som gick med i ett parti som hade rasism som del i partiprogrammet.
  • Anonym (aldrig SD)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-16 23:23:55 följande:
    Det måste ju finnas en gräns... Hillary Clinton (monstret) tycker abort upp till termin är ok.
    Tycker E

Det viktiga för mig är vad som är i nuvarande program. De andra etablerade partier har också rasistiskt förflutet. Mycket kan ske på över 10 år.
    Förflutet är ganska stor skillnad mot att många nuvarande medlemmar gick med när partiet hade rasism i partiprogrammet.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?