Inlägg från: Anonym (För SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (För SD)

SD varför är du för / emot?

Kan man lita på tex SVTs valkompass? Jag är rätt säker på att mina svar skulle visa solklart för SD, men moderaterna toppade. Känns som om de mixtrat med viktningen så att det blir svårt att få SD på toppen....

• Anonym (För SD)
    lövet2 skrev 2018-07-29 22:58:56 följande:

Jag kom på min största anledning till att vara emot SD ...

När jag tänker mig politiker som styr Sverige, så vill jag att de ska kolla upp saker innan de kommer med löften eller bestämmer något. Veta vad de talar om.

De ska behandla andra med respekt. Inte håna dem som har det extra jobbigt pga fattigdom, sjukdom, missbruk osv. Den som själv har ställt till det för sig, mår inte bättre av att behandlas med förakt.

Om de diskuterar med någon som har en annan åsikt, så ska de just diskutera. Inte håna, förtala, förolämpa.

Det här är viktigt för mig. Etik, moral och att försöka vara en bra människa.

Nu är det så att jag har diskuterat politik med många människor. Jag har varit upprörd i bland över deras åsikter och sällan har det slutat med att vi har varit överens. När jag diskuterat med folk från olika partier, så har någon enstaka gått över gränsen och kört med "Lilla gumman". Det gillar jag inte! Men Sd har anhängare i botten och toppen, som inte verkar vilja diskutera politik. När jag har en annan åsikt än de, så har jag kallats Jävla kossa (senast i går), batikhäxa, dumjävel, fitta, idiot, godhetsknarkare, landsförrädare, terrorist, WT, lappjävel - tja, det är några av de mest förekommande saker jag kallats. Jag har naturligtvis hotats med våldtäkt och misshandel. SD:are har hoppats att jag ska se mina döttrar bli våldtagna och sedan bli mördad själv. Och jag är ändå ursvensk sedan massor av generationer tillbaka, så jag kommer relativt lindrigt undan.

Vill jag ha sådana människor i riksdag och regering? Vill jag att sådana människor ska ha makt över andra? Nej, då ser jag hellre moderater där, och jag hatar verkligen moderatpolitiken!

Känns snarare som om du känner ett gäng idioter, och inte just att de röstar SD. Det finns vi normala SD anhängare som för normala diskussioner utan personliga påhopp mot dem vi pratar med också :)

Jag tycker att Jimmie Å har varit extremt saklig i de debatter jag sett honom i, och som om övriga partiledare vejt undan som typiska politiker. Det är honom och hans åsikter jag röstar för.

Jag ser fram emot att se honom i en debatt snart.
  • Anonym (För SD)
    Padirac skrev 2018-07-30 20:23:05 följande:

SD har i mycket snott de andras frågor så det förvånar mig inte att du får M 

Fick SD i expressens, tätt följt av M. Tänker SD borde vikta högt när integration och immigration är viktigt för mig.
  • Anonym (För SD)
    Padirac skrev 2018-07-30 20:26:51 följande:

Så fort det hettar till så 'vet inte' JÅ - så undvikande är han defintivt

Det är svårt att avgöra majoriteten av ?jag vet inte? när der är tagit ur kontext. Allt utom järnrörsskandalen.
  • Anonym (För SD)
    Mila76 skrev 2018-07-30 21:05:23 följande:

Ja, och utöver denna fascinerande nivå av ignorans består riksdagsgruppen av grovt kriminella, ideologin är läskig och de politiska förslag SD-representanter framför är urbota korkade.

Förklara vad som är läskigt med ideologin?

Att man vill följa FN konventionens regler för kvotflyktingar, och ta emot flyktingar i ett tempo vi kan klara av? Det är viktigt att de blir välintegrerade, och sedan 2015 har det bara gått i rask takt utför. Att hjälpa betydligt fler människor i närområdena än att hjälpa betydligt färre i Sverige?

....min hemstad Malmö är inte sig lik längre :(

Tack o lov finns det andra grupper som inte tolererar mycket av den kultur de nyanlända kommer med. Men att tryggheten inte är densamma är ett faktum.

Fler saker som inte är relaterade till detta? De är för kärnkraft, och det är den renaste och kraftfullaste energikällan.

Abortgräns vid 12 veckor som resten av EU länderna = ja tack (är kvinna själv och mamma, och anser att det ska till mycket starka själ att göra abort senare).

Tiggeriförbud = absolut, likt andra nordiska länder.

Fördjupa gärna vad som är fel med deras ideologi? Den sägs ju vara rätt lik Moderaternas för övrigt...
  • Anonym (För SD)
    nihka skrev 2018-07-31 09:11:53 följande:

Du menar förklara vad ideoligi är.

Du skrev att just SDs ideologi är läskig, så förklara gärna vad det är i den som du anser läskigt.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 13:01:11 följande:

Precis som jag antog...du har ingen fakta att komma med eftersom du bildat dig en egen uppfattning som är baserad på hörsägen. Med andra ord; du har ingen aning om vad du pratar om!

Sluta tro på vad folk skriver på nätet, det leder bara till okunskap och destruktiva handlingar.

Våldtäkter på ljusa dagen och på kvällar tänker jag som kvinna speciellt på, och gruppvåldtäkter. Men i dagens Sverige får man inte längre nämna etnicitet/härkomst på brottslingar. Antagligen för att man är rädd för att det ska komma fram vilken grupp som är överrepresenterad.
  • Anonym (För SD)
    lövet2 skrev 2018-07-31 17:43:05 följande:

Det som är läskigare nu, är att risken är större att råka ut för rasister. En öl för mycket, så slår de först och frågar sedan. De vågar visa sina åsikter offentligt mer nu, än för bara ett år sedan.

Det som jag tycker är skrämmande är att folk drar rasistkortet så fort någon yttrar något som är negativt om islam.
  • Anonym (För SD)
    nihka skrev 2018-07-31 22:29:24 följande:

Fel igen.

Vill du att jag ska förklara vad ideologi är?

Sorry, det var signaturen mila som skrev läskig ideologi etc.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?