SD varför är du för / emot?
Kan man lita på tex SVTs valkompass? Jag är rätt säker på att mina svar skulle visa solklart för SD, men moderaterna toppade. Känns som om de mixtrat med viktningen så att det blir svårt att få SD på toppen....
Kan man lita på tex SVTs valkompass? Jag är rätt säker på att mina svar skulle visa solklart för SD, men moderaterna toppade. Känns som om de mixtrat med viktningen så att det blir svårt att få SD på toppen....
Jag kom på min största anledning till att vara emot SD ...
När jag tänker mig politiker som styr Sverige, så vill jag att de ska kolla upp saker innan de kommer med löften eller bestämmer något. Veta vad de talar om.
De ska behandla andra med respekt. Inte håna dem som har det extra jobbigt pga fattigdom, sjukdom, missbruk osv. Den som själv har ställt till det för sig, mår inte bättre av att behandlas med förakt.
Om de diskuterar med någon som har en annan åsikt, så ska de just diskutera. Inte håna, förtala, förolämpa.
Det här är viktigt för mig. Etik, moral och att försöka vara en bra människa.
Nu är det så att jag har diskuterat politik med många människor. Jag har varit upprörd i bland över deras åsikter och sällan har det slutat med att vi har varit överens. När jag diskuterat med folk från olika partier, så har någon enstaka gått över gränsen och kört med "Lilla gumman". Det gillar jag inte! Men Sd har anhängare i botten och toppen, som inte verkar vilja diskutera politik. När jag har en annan åsikt än de, så har jag kallats Jävla kossa (senast i går), batikhäxa, dumjävel, fitta, idiot, godhetsknarkare, landsförrädare, terrorist, WT, lappjävel - tja, det är några av de mest förekommande saker jag kallats. Jag har naturligtvis hotats med våldtäkt och misshandel. SD:are har hoppats att jag ska se mina döttrar bli våldtagna och sedan bli mördad själv. Och jag är ändå ursvensk sedan massor av generationer tillbaka, så jag kommer relativt lindrigt undan.
Vill jag ha sådana människor i riksdag och regering? Vill jag att sådana människor ska ha makt över andra? Nej, då ser jag hellre moderater där, och jag hatar verkligen moderatpolitiken!
SD har i mycket snott de andras frågor så det förvånar mig inte att du får M
Så fort det hettar till så 'vet inte' JÅ - så undvikande är han defintivt
Ja, och utöver denna fascinerande nivå av ignorans består riksdagsgruppen av grovt kriminella, ideologin är läskig och de politiska förslag SD-representanter framför är urbota korkade.
Du menar förklara vad ideoligi är.
Precis som jag antog...du har ingen fakta att komma med eftersom du bildat dig en egen uppfattning som är baserad på hörsägen. Med andra ord; du har ingen aning om vad du pratar om!
Sluta tro på vad folk skriver på nätet, det leder bara till okunskap och destruktiva handlingar.
Vet du, att det hade vi på 80-talet också. Gott om dem. Skillnaden var att vi inte polisanmälde, eftersom vi visste att det skulle bli vi själva som råkade värst ut i så fall.
Det som är läskigare nu, är att risken är större att råka ut för rasister. En öl för mycket, så slår de först och frågar sedan. De vågar visa sina åsikter offentligt mer nu, än för bara ett år sedan.
Fel igen.
Vill du att jag ska förklara vad ideologi är?