Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Bekanta/"vänner" som följer dig på instagram men som aldrig kommenterar eller likar. Vad tycker ni?

Anonym (Ly) skrev 2018-07-13 07:00:11 följande:

Hej alla!

Skulle vilja ha era synpunkter då jag är lite nyfiken :)

Sedan min graviditet har jag fått många följarförslag från bekanta, från killens sida och även några andra bekanta som man inte ses med dagligen kanske men träffat på ngn gång.

Nu tar jag inte instagram eller sociala medier jätteallvarligt men bara nyfiken hur ni ser på det... dessa då som som valt att följa mig t.e.x kommenterar ingenting eller likar (inget måste) men varför då adda från första början?

Jag har ångrat att jag tog emot dessa från början och funderar på att ta bort dem då jag känner att de endast vill titta eller kanske "snoka", med tanke på att de är så tysta.

Hur hade ni sett på det? Hade ni behållt de som aldrig kommenterar/likar eller tagit bort?

Jag tänker ingenting direkt. Tänker att de är lite lagom intresserade, att de tycker det är kul att se hur man har det lite grann men inte så mycket så att man ska bli närmare kompisar. Däremot lägger jag aldrig till folk jag inte har någon form av koppling till själv. Jag skulle tex inte lägga till mannens bekanta om jag inte mött dem och åtminstone pratat med dem en gång, kanske knappt ens då.

Men det står dig givetvis fritt att ta bort dem, absolut. 
  • Anonym (mmm)
    brallison skrev 2018-07-13 08:49:23 följande:

Jag kan säga att det blev med ett par personer att jag blev bjuden att följa dem, men herregud - biler varje dag på antingen deras barn (ok, förstår, nästan), frukost varje dag, tränning varje dag. Där ser jag inget att lajka eller kommentera, tyvärr. Men typ känns pinsammt att sluta följa (men kanske bör göra det), så jag bläddrar förbi istället.

det går ju att avfölja personer men ändå fortsätta vara vänner, så ser man dem inte men slipper ta beslut om att ta bort 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Kalle) skrev 2018-07-13 07:08:51 följande:

Hej!

Jag tycker att det är dåligt av folk. Allt har med status att göra och vore du känd typ ( Zlatan)skulle du överösas. Skippa sociala medier och slipp fundera över liksen. Självklart orkar de trycka på knappen om de ser, om du lägger ut en fin bild på något som betyder något för dig och du har vänner som inte orkar, plocka bort dem och sluta gilla/följa deras ( mitt råd)

Fast det är väl ingen plikt på att man måste "gilla" heller. 

Om jag lägger ut bilder skulle jag inte vilja att alla, varje gång likade, då skulle det bli exakt lika många likes varje gång och då kan man lika gärna ta bort funktionen och bara utgå från att folk ser bilderna. Min mamma likar allt = hon har sett/läst men jag vet egentligen inte om hon på riktig gillade. Hon tror att man måste göra så för att vara trevlig Glad
Svar på tråden Bekanta/"vänner" som följer dig på instagram men som aldrig kommenterar eller likar. Vad tycker ni?