Inlägg från: Anonym (Jänta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jänta)

Be grannar om matvaror istället för att själv köpa?

Öppnar aldrig eller ringer på någon annans dörr om inte möte bestämts tidigare via telefon.

• Anonym (Jänta)
    Glinda från Oz skrev 2018-07-13 21:00:34 följande:

Vad skulle hända om du öppnade tror du? Det kan ha hänt något, skulle du kunna leva med dig själv då? Jag har varit med om att en gammal dam ringde på när hennes man fallit ihop och slagit i huvudet ordentligt. Det var mitt på dagen och hon hade ringt på, på flera ställen. Tänk om jag inte öppnat dörren då hade han kanske dött.

Tänk om du inte varit hemma då när hon ringde på..hade varit världens misstag..112 kan väl alla slå..är man gammal bör man ha ett hemlarm inkopplat till en larmcentral..hade inte öppnat om ens kungen ringt på..!
  • Anonym (Jänta)
    Anonym (Maria) skrev 2018-07-13 22:43:54 följande:

Glinda från Oz skrev 2018-07-13 21:00:34 följande:[/quote-nick]Vad skulle hända om du öppnade tror du? Det kan ha hänt något, skulle du kunna leva med dig själv då? Jag har varit med om att en gammal dam ringde på när hennes man fallit ihop och slagit i huvudet ordentligt. Det var mitt på dagen och hon hade ringt på, på flera ställen. Tänk om jag inte öppnat dörren då hade han kanske dött.

Jag har varit med om nästan precis samma, när jag bodde i lägenhet och var 21. Den gamla damen behövde stöd även om ambulansen kom. Dessutom var jag själv tvungen att ringa på hos en annan granne straxt efter för att låna en propp, det var min första lägenhet och jag hade inte riktigt koll på allt man behövde ha hemma. Den granne visade sej vara alkis och satt och spelade kort och drack med polarna men de var gentlemen och fixade fram rätt propp till jäntan. Minns nu dessutom att jag under samma år var tvungen att ringa på hos tredje grannen på våningsplan för att låna telefonen när jag hade brutit av min nyckel i låset och måste ringa låssmeden. Jag har inte bott jättemycket i lägenhet men det funkade fint också med att hjälpas åt. Anonym jäntan, tänk på att det kan vara du som behöver hjälp en vacker dag.[/quote]

En del har intelligens så att de klarar av att rå om sig själva..alla har det inte..
  • Anonym (Jänta)
    Glinda från Oz skrev 2018-07-15 18:23:31 följande:
    Jag kan Inter hjälpa om jag inte är hemma men jag kan göra något åt att jag inte öppnade dörren. Hur tänker du att man ska ringa 112 utan telefon? Alla (särskillt äldre personer) har inte en mobil. Jag tror inte hemlarm funkar om man är flera mil hemifrån. Som sagt vad skulle hända om du öppnade?
    I min bostad bestämmer jag..ingen telefon och äldre ? låter fattigt..ett hemlarm är kopplat till en larmcentral och det kan man ha trots att man bor flera mil från civilationen..hur tror du de som bor enskilt i skogen gör ? jo sköter sig själva..
Svar på tråden Be grannar om matvaror istället för att själv köpa?