MA under FET, hur mycket ska man kunna ta?
Hat läst så mycket på FL, utländska sidor, länsat hela nätet på information. Det jobbigaste med denna resan är ju att inte veta. Och svar verkar ju inte finnas. Skriver här för att se om det är någon som sitter i samma bil (båt?) och/eller som varit med om samma plågsamma resa men lyckats tillslut. Någon som kan säga, andas, din tur kommer?
Är 31 år och i nov förra året gjorde vi vår första IVF (ICSI) behandling (mannen dålig sperma kvalitet) fick tillbaka en färsk blastosyst och 3 blasto till frysen. Färska fastnade inte, första FET fastnade inte men andra FET blev ett plus <3 Den totala lyckan blev relativt kortvarig då jag på ultraljud i vecka 8 fick bekräftat att fostret hade dött i v 6 och fick sedan Cytotek. Allt kom ut och mensen var tillbaka igen efter 4 veckor. I augusti vill vi så klart föra tillbaka sista FET (har 2 IVF behandlingar kvar via landstinget så det är ju inte heeelt kört) men jag är så rädd att det inte kommer gå, varför fäster de inte? Och varför blev plusset MA? Alla blir bara gravida hit och dit och jag känner mig så ensam i allt detta.
Jag och min man fick 3 missfall varav 1 ofostrigt, sen fick vi en missfallsuttedning av Landstinget som inte visade något för de tog för få prover.
Men efter 4:e missfallet hittade jag Atentråden. "Vi som snatt är gravida efter utredning i Aten". Vi reste dit och fick en mycket bättre utredning där. Det visade sig att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Behandlingen består av Trombyl, Fragmin, kortisontabletter och Intralipiddropp.
Så det kan finnas mer och bättre hjälp utomlands om du inte tycker du får tillräcklig hjälp i Sverige.